۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲
پیش بینی رشد ارزش بازار ضد زنگ در دنیا تا سال ۲۰۲۸
بازار گزارش می دهد؛

پیش بینی رشد ارزش بازار ضد زنگ در دنیا تا سال ۲۰۲۸

انتظار می رود ارزش بازار ضد زنگ در دنیا تا سال ۲۰۲۸ افزایش پیدا کند. سرعت افزایش ارزش بازار این محصول در صورت تشدید تنشها بین روسیه و اوکراین بیشتر خواهد شد.

بازار؛ گروه بین الملل: بازار فلزات از ابتدای همه گیری کرونا با تنش روبرو شد و زمانیکه انتظار می رفت از شدن بحران ها کاسته شده است و اقتصاد دنیا می تواند به تدریج به سمت آرامش برود، جنگ روسیه و اوکراین بازار را با شوک تازه ای مواجه کرد. بازار فولاد یکی از بازارهای پر نوسان در سالهای اخیر بود و شدت افزایش قیمت در این بازار به اندازه ای بود که سبب افزایش تورم در صنعت ساختمان در سراسر دنیا شد.

یکی از محصولات پر مصرف فولادی در دنیا فولاد ضد زنگ است که در صنایع مختلفی از جمله صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرد. در جریان بحران کرونا، صنعت خودروسازی با رکود و کاهش تولید روبرو شد زیرا بسیاری از کارخانه ها مجبور به کاهش ساعات کاری و کاهش نیروی کار بودند.

اما با فروکش کردن موج همه گیری با ویروس دلتا، دوباره فعالیتها از سر گرفته شد و انتظار می رود ارزش بازار فولاد ضد زنگ در دنیا به سرعت رشد کند. طبق گزارش ارایه شده توسط نشریه فورچون بیزینس ارزش بازار فولاد ضد زنگ در دنیا در سال ۲۰۲۰ برابر با ۱۷۰.۹۲ میلیارد دلار بود و تا انتهای سال ۲۰۲۱ به بالغ بر ۱۷۵.۷۲ میلیارد دلار رسید ولی با توجه به رشد تقاضا برای این محصول و سرمایه گذاریهای انجام شده در کشورهای مختلف انتظار می رود در سالهای آتی شاهد افزایش سریع ارزش بازار این محصول باشیم.

پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۸ میلادی ارزش بازار فولاد ضد زنگ در دنیا به بیش از ۲۶۸.۴۶ میلیارد دلار برسد که رشد سالانه آن برابر با ۶.۲ درصد در فاصله سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۸ خواهد بود. اما با توجه به تشدید تنش ها بین روسیه و اوکراین باید انتظار تغییراتی در این برآوردها را داشت.

انتظار می رود افزایش تقاضا برای خودرو بعد از فروکش کردن همه گیری کرونا در دنیا و بازگشت مردم به محیط های کاری، تاثیر زیادی روی افزایش ارزش بازار فولاد ضد زنگ دارد. از طرف دیگر این محصول در صنعت بازیافت هم کاربرد زیادی دارد و همین مساله سبب شده است تا در سالهای اخیر تقاضای آن با سرعت زیادی افزایش پیدا کند.

اما در این روزها که بحران های موجود در اقتصاد دنیا باعث افزایش قیمت فولاد در بازار شده است، انتظار می رود شاهد تغییراتی در این بازار باشیم. این رسانه نوشت: «بحران کرونا باعث شد تا قیمت فولاد در دنیا رشد کند. از طرف دیگر افزایش قیمت سنگ آهن هم سبب شد تا فشار بیشتری در جهت افزایش قیمت در این بازار ایجاد شود. اما مشکل تازه ای در دنیا ایجاد شده است و آن درگیری های روسیه و اوکراین و فشار غرب به روسیه به منظور توقف حملات به اوکراین است. این بحران سبب شد تا قیمت فولاد بازهم افزایش یابد. علاوه بر رشد قیمت فولاد ، قیمت منابع انرژی فسیلی که در تولید فولاد کابرد دارد و قیمت سنگ آهم هم با سرعت زیادی افزایش یافته است. برایند این شرایط می تواند رشد بیشتر ارزش بازار فولاد و فولاد ضد زنگ را در بازار ایجاد کند زیرا بخشی از این ارزش به قیمت محصولات در بازار ارتباط دارد.»

بررسی های انجام شده توسط فایننشال تایمز نشان می دهد در یک ماه اخیر نشانه هایی از کمبود مواد اولیه مورد نیاز برای صنعت فولادسازی در کشورهای غربی مشاهده شده است. این رسانه نوشت: «بسیاری از کارخانه ها با ظرفیتی کمتر از قبل فعالیت می کنند که معضل بزرگی است. این معضل را به افزایش هزینه های تولید و ناتوانی بسیاری از واحدهای تولید برای ادامه کارشان اضافه کنید تا متوجه شدت بحران در بازار فولاد دنیا شوید.»

کد خبر: ۱۴۲٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha