۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲
تحول در حوزه گردشگری نیازمند بازنگری قوانین و مقررات این حوزه است
معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی:

تحول در حوزه گردشگری نیازمند بازنگری قوانین و مقررات این حوزه است

همدان - معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی بابیان اینکه بازنگری قوانین و مقررات لازمه تحول در حوزه گردشگری است، گفت: ۳۰ سال از تصویب قانون توسعه ایرانگردی و جهانگردی می گذرد و اصلاح آن ضروری است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی‌اصغر شالبافیان عصر پنج شنبه با حضور در جمع فعالان حوزه گردشگری استان همدان پس از شنیدن دغدغه‌ها، مشکلات و پیشنهادات حاضران، گفت: تا هم‌افزایی فعالان حوزه گردشگری با دستگاه ذی‌ربط انجام نشود نمی توان به گردشگری به عنوان صنعت پیشران نگاه کرد.

وی افزود: باید جایگاه گردشگری در نظام اجرایی تبیین و گره‌گشایی و تاثیرگذاری آن در دولت نشان داده شود.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی حاضران گفت: بسیاری از موضوعات زمانی حل می‌شود که گردشگری در سطح کلان کشور در اولویت قرار گیرد که برای دستیابی به این مهم باید جای خود را در تصمیم سازی‌ها باز کنیم.

شالبافیان تاکید کرد: افراد ذی‌مدخل این حوزه باید در تصمیم‌گیری‌ها حضور داشته باشند ضمن اینکه ستاد سفر تریبونی است که در آن گردشگری می‌تواند خودنمایی کند و علاوه بر اهمیت خاص ستاد خدمات سفر می توان به عنوان ابزار تبیین جایگاه گردشگری از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به نقش نمایشگاه گردشگری در نمایان کردن اهمیت این حوزه، گفت: نمایشگاه گردشگری با حضور ۱۲۰ نماینده مجلس شورای اسلامی، وزرای مختلف و افراد ذی‌نفوذِ دستگاه قضایی تاثیر خود را در حوزه تصمیم سازی داشته است.

در ستاد کرونا جای گردشگری خالی بود در حالی که در این ستاد تصمیم‌های تاثیرگذار بر گردشگری اخذ می‌شد

وی بابیان اینکه باید از ظرفیت بین دستگاهی به‌خوبی استفاده کرد، گفت: جاهایی باید باشیم و جای خود را باز کنیم به طوری که در ستاد کرونا جای گردشگری خالی بود در حالی که در این ستاد تصمیم‌های تاثیرگذار بر گردشگری اخذ می‌شد.

شالبافیان با تاکید بر ضرورت افزایش آگاهی در بخش داخلی گردشگری، گفت: حوزه گردشگری در سند آمایش سرزمینی که سند مهمی است باید در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: سند آمایش استان همدان باید بر گردشگری تاکید کند هرچند جایگاه گردشگری در کشور کم دیده شده و باید این جایگاه به خوبی دیده شود و در خصوص آن آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

دست و پاگیر خواندن برخی از قوانین و بخشنامه‌ها
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با دست و پاگیر خواندن برخی از قوانین و بخشنامه‌ها، گفت: آزمون وسع اداره کار، رفاه و تامین اجتماعی در مبحث بیمه تامین اجتماعی برای صنایع دستی از سوی اداره کار قرار داده شد که فرد فعال صنایع‌دستی باید برای بیمه شدن آزمون وسع را بگذراند که ما مخالفت خود را با چنین قوانینی اعلام کرده ایم.

شالبافیان با بیان اینکه آگاهی و سواد تخصصی به تبیین جایگاه گردشگری کمک می‌کند، بیان کرد: برنامه‌هایی برای آموزش در حوزه گردشگری در نظر گرفته شده و لازمه اخذ مجوز گذراندن آموزش‌های کاربردی گردشگری بوده تا تاثیر و مفید بودن آموزش‌ها نیز ملموس باشد.

وی بابیان اینکه بازنگری قوانین و مقررات لازمه تحول در حوزه گردشگری است، گفت: با گذشت ۳۰ سال از تصویب قانون توسعه ایرانگردی و جهانگردی، این قانون نیاز به اصلاح دارد و با اصلاح این قانون به بخشی از انتظارات ما در این حوزه پاسخ داده می‌شود.

استان همدان با توجه به نزدیکی به تهران ظرفیت خوبی در حوزه بازار گردشگری دارد و باید رایزنی‌هایی در راستای همکاری با شهرداری تهران در راستای تبلیغ و اطلاع‌رسانی برای حضور گردشگران در استان همدان با هدف ترویج ایرانگردی انجام شود

وی با بیان اینکه باید با کارتن به‌دست‌های همدان برخورد قاطعانه صورت گیرد، گفت: استان همدان با توجه به نزدیکی به تهران ظرفیت خوبی در حوزه بازار گردشگری دارد و باید رایزنی‌هایی در راستای همکاری با شهرداری تهران در راستای تبلیغ و اطلاع‌رسانی برای حضور گردشگران در استان همدان با هدف ترویج ایرانگردی انجام شود.

شالبافیان افزود: صدا و سیمای مراکز استان‌ها مکلف شدند تبلیغات گردشگری سایر استان‌ها را در تعامل با هم پخش کنند کمااینکه تهران، اصفهان و سایر استان‌هایی که امکان آمدن حجم قابل توجه مسافران را دارند برای انجام تعاملات مشترک تبلیغات گردشگری در صدا و سیمای مراکز استان‌ها هدف قرار داده می شوند تا تعاملات داخلی بین استانی صورت گیرد.

کد خبر: ۱۴۲٬۱۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha