۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳
۶۴۲ میلیارد تومان برای بهسازی واحدهای روستایی قزوین هزینه شده است
مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین:

۶۴۲ میلیارد تومان برای بهسازی واحدهای روستایی قزوین هزینه شده است

قزوین- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: طی ۱۴ سال گذشته نزدیک به ۶۴۲ میلیارد  و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار برای بهسازی  واحدهای مسکن روستایی در قزوین هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار، اصغر گونجی شامگاه سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی استان قزوین که در اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قزوین برگزار شد، اظهار داشت:با توجه به اتفاقاتی که در سالیان گذشته در کشور به وقوع پیوست مسئله اهمیت جدی استحکام واحدهای مسکن مورد توجه قرار گرفت و برنامه ریزی ها برای بهسازی و نوسازی واحدهای مسکن روستایی با جدیت بیشتری اجرای شد.

وی بیان کرد: از سال ۸۴ به عبد بیش از ۲۸ هزار و ۱۲ واحد مسکونی روستایی در استان قزوین بهسازی شده است که برای این بهسازی ۶۴۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین خاطرنشان کرد: با اجرای این میزان بهسازی در واحدهای روستایی استان قزوین تاکنون بیش از ۵۱ درصد از واحدهی مسکونی روستائیان در قزوین مقاوم سازی شده است.

گونجی اظهار داشت: از مجموع ۹۴ هزار واحد روستایی موجود در استان قزوین در حال حاضر ۴۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نوسازی و بهسازی شده است.

وی بیان کرد: اجرای طرح هادی روستایی نیز به عنوان یکی از اصلی ترین برنامه ها در راستای مقاوم سازی و بهسازی واحدهای روستایی در کشور در استان قزوین نیز در حال پیگیری است و تاکنون برای بیش از ۱ هزار و ۳۶ واحد روستای استان قزوین طرح هادی روستایی تهیه و بازنگری صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب استان قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۶۹ طرح هادی برای روستاهای استان قزوین تهیه شده است.

گونجی افزود: همچنین ۶۳۷ طرح هادی برای روستاهای استان قزوین نیز بازنگری شده است و در مجموع برای اجرای این ۱ هزار طرح هادی در استان قزوین ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی گفت: سال گذشته در استان قزوین ۱۰۳ طرح هادی روستایی تهیه و بازنگری شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای این ۱۰۳ طرح هادی روستایی در قزوین هزینه شده است.

گونجی همچنین اظهار داشت:  سال ۹۷ نیز در قزوین ۷۸ طرح هادی روستایی تهیه شده است که این میزان در سال گذشته رشدی جدی داشته است.

کد خبر: ۱۴٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha