۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۹
احتمال افزایش قیمت نفت خام تا ۱۲۶ دلار| چشم انداز بازار همچنان مثبت است
تحلیل بازار نفت؛

احتمال افزایش قیمت نفت خام تا ۱۲۶ دلار| چشم انداز بازار همچنان مثبت است

در حال حاضر، قیمت نفت خام در بازارهای جهانی با مقاومت مهم ۱۱۹ دلار روبرو بوده که در صورت عبور از این منطقه، احتمال افزایش قیمت تا ۱۲۶ دلار وجود دارد.

بازار؛ گروه بین الملل: در حالی که بازارها منتظر تصمیم اتحادیه اروپا در مورد ممنوعیت واردات نفت خام از روسیه هستند، قیمت نفت خام در معیار برنت روز چهارشنبه افزایش یافت. مقامات ناتو روز چهارشنبه برای بررسی امکان تشدید تحریم‌ها علیه روسیه، از جمله ممنوعیت واردات نفت خام این کشور توسط اتحادیه اروپا، تشکیل جلسه داده و این موضوع را بررسی کردند.

نفت خام روسیه ۸ درصد از نفت خام فروخته شده در بازارهای بین المللی را تشکیل می دهد. بنابراین، ممنوعیت واردات نفت خام روسیه توسط اتحادیه اروپا می تواند باعث افزایش بیشتر قیمت نفت در بازارهای جهانی شود.

از سوی دیگر، انتشار گزارش موسسه نفت آمریکا که حاکی از کاهش شدید ذخایر نفت خام بود، بر احساسات صعودی نفت خام در بازارهای جهانی افزود. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی API، ذخایر نفت آمریکا ۴.۲۸ میلیون بشکه کاهش یافته و این در حالیست که این هفته شاهد انتشار نسخه گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در خصوص ذخایر نفت خام خواهیم بود.

اما روسیه همچنان به فروش نفت خام با تخفیف چشمگیر به هند، به عنوان سومین واردکننده بزرگ نفت خام جهان و چین ادامه می دهد. با این حال، شرکت‌های نفتی بین المللی همچنان در حال خروج از معاملات خرید نفت روسیه بوده و شرکت «توتال انرژی» آخرین شرکتی است که تمام صادرات انرژی روسیه از پایانه‌های خود را مسدود کرده است. در پی همین تحولات در بازار جهانی نفت، قیمت نفت خام برنت تا زمان انتشار این گزارش، ۳.۶۲ درصد افزایش یافت.


چشم انداز قیمت نفت خام

احتمال افزایش قیمت نفت خام تا ۱۲۶ دلار| چشم انداز بازار همچنان مثبت است

صعود روز چهارشنبه با مقاومتی چالش برانگیز در نقطه ۱۱۹.۷۶ دلار یعنی بالاترین قیمت از ۳ مارس به این سو روبرو شد. اگر گاوها این مقاومت را از بین ببرند، حرکت به سمت ۱۲۶.۴۲ (بالاتز از قیمت ثبت شده در ۱۱ آوریل ۲۰۱۱) محتمل به نظر می رسد.

در صورت عبور قیمت از این سطح، بالاترین قیمت در تاریخ های ۷ مارس ۲۰۲۲ در ۱۳۸.۰۳ دلار و همچنین بالاترین قیمت نفت برنت در ۷ ژوئیه ۲۰۰۸ در ۱۴۷.۵۰ به عنوان اهداف بالقوه قرار دارند که باید منتظر واکنش بازار و خریداران به این نقاط ماند.

در طرف مقابل، ناکامی در عبور از مقاومت ۱۱۹.۷۶دلار می تواند منجر به عقب نشینی شود که در صورت کاهش بیشتر قیمت، نقطه ۱۰۹.۵۸ دلار دوباره در معرض آزمایش قرار خواهد گرفت. همچنین اهداف ۱۰۶ و ۱۰۰ دلار نیز در صورت ادامه اصلاح قیمت احتمالی پیش روی خریداران خواهند بود.

کد خبر: ۱۴۲٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha