۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
۸۰ هزار نفر مسافر در استان سمنان اقامت کرده‌اند
استاندار سمنان:

۸۰ هزار نفر مسافر در استان سمنان اقامت کرده‌اند

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان گفت: از ابتدای طرح نوروزی یعنی ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا سوم فروردین ماه بیش از ۸۰ هزار مسافر در استان اقامت کرده‌اند.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره شرایط مسافرت های نوروزی و با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی تا روز گذشته ۸۰ هزار مسافر در استان اقامت کرده اند، تاکید داشت: در این یک هفته اخیر فقط چهار هزار اقامت در هتل های استان سمنان به ثبت رسیده که نسبت به دو سال اخیر افزایش چشم گیری داشته است.

وی با بیان اینکه مطابق پیش بینی ها امسال شاهد افزایش تقاضای مسافرت های نوروزی در استان سمنان هستیم، افزود: یک هزار و ۲۰۰ نفر در مهمان‌پذیرهای استان طی ایام نوروز اقامت کرده اند همچنین بومگردی های استان میزبان ۵۰۰ نفر بوده اند.

استاندار سمنان با بیان اینکه طبق اعلام ستاد خدمات سفرهای نوروزی ۱۵۳ نفر در مجتمع‌های اقامتی استان اقامت گزیده اند، گفت: ۵۰ هزار نفر از مسافران نوروزی از ابتدای طرح نوروزی تا روز گذشته در اقامتگاه‌های موقت استان اقامت داشته اند که شامل شامل کمپ، کانکس و چادر مسافرتی و ... محسوب می شود.

هاشمی با بیان اینکه ۱۶ هزار نفر مسافر نیز در طول ایام هفته گذشته در تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش‌وپرورش اقامت داشته اند، ابراز داشت: گزارش های ارسالی از سوی میراث فرهنگی و ستاد خدمات سفر نشان از افزایش شاخص های گردشگر پذیری در استان دارند.

وی با بیان اینکه بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تردد تنها در استان سمنان از ۲۵ اسفند ماه تا سوم فروردین ماه به ثبت رسیده است، گفت: در زمینه تردد ها نیز شاهد افزایش چشم گیری بودیم که البته به دلیل دو سال کرونایی پیاپی، قابل پیش بینی بود و ما نیز تمهیدات لازم در این رابطه را اندیشیده ایم.

کد خبر: ۱۴۲٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha