۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳
کاهش قدرت خرید مردم انگلیس

کاهش قدرت خرید مردم انگلیس

قدرت خرید مردم انگلیس به کمترین میزان در ۶۶سال اخیر رسید.

به گزارش بازار، قدرت خرید مردم انگلیس به پایین ترین حد خود در ۶۶سال گذشته رسیده است.

این گزارش می‌افزاید: رسانه‌ها در انگلیس با انتشار این خبر اعلام کردند وزیر خزانه داری از پاسخ دادن به پرسشی دربار احساسش برای کاهش شدید قدرت خرید خانوارها در انگلیس طفره رفت.

ریشی سوناک ساعتی پس از تشریح لایحه بودجه در پارلمان انگلیس در پاسخ به این پرسش خبرنگاران گفت: «بریتانیا نیز مانند بسیاری از کشورهای جهان با افزایش قیمت‌ها و تورم بالا مواجه است. وی افزود: دولت نمی‌تواند از همه مردم در برابر تأثیر تورم محافظت کند، اما در جایی که بتوانیم تغییر ایجاد می‌کنیم، و به همین علت است که در سیاست‌های اعلام شده قبلی تغییراتی مهم ایجاد شده است.» منظور وزیر خزانه داری انگلیس از انجام تغییرات، کاهش پنج پنسی مالیات سوخت و نیز افزایش برخی کمک هزینه خانوارهای بسیار کم درآمد است.

در حالی که قیمت سوخت در انگلیس به بالاترین میزان در تاریخ این کشور و نرخ تورم در این کشور به بالاترین میزان در سی سال اخیر رسیده است، دولت بوریس جانسون، از جانب اتحادیه‌های کارگری و احزاب مختلف تحت فشار قرار گرفته است که نرخ برخی مالیات‌ها از جمله سوخت را که نیمی از بهای آن را مالیات تشکیل می‌دهد کم کند، اما دولت تنها با کاهش پنج پنسی آن موافقت کرده است.

یک عضو ارشد حزب کارگر انگلیس در پارلمان این کشور با انتقاد از دولت و رویکرد بودجه‌ای اش گفت: دولت هنوز مقیاس چالشی را که مردم با آن مواجه هستند، درک نکرده است.

ریچل ریوز افزود: دولت در رویکردش نه تنها بحران هزینه‌های زندگی در انگلیس را نادیده گرفته بلکه انتخاب‌های دولت بر عمق این بحران خواهد افزود.

کد خبر: ۱۴۲٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha