۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
طوفان تهران پیش بینی شده بود
رئیس سازمان هواشناسی:

طوفان تهران پیش بینی شده بود

رئیس سازمان هواشناسی با بیان اینکه ما از همه بیشتر می‌خواهیم، پیش بینی‌ها دقیق باشد، گفت: طوفان تهران پیش بینی شده بود و البته خطا در پیش بینی هم اجتناب ناپذیر است.

به گزارش بازار، سحر تاج بخش رئیس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در پیش بینی‌های تأثیرمحور، عوامل رویداد، تأثیر آن و توصیه‌ها به مردم ارائه می‌شود، افزود: این پیش بینی برای طوفان سه شنبه تهران و وزش باد در استان‌های دیگر در روزهای اخیر صادر شده بود.

وی گفت: در این هشدار اعلام کرده بودیم وزش باد موجب شکستن درختان، تابلوها و سقوط سازه‌های ناپایدار می‌شود.

تاج بخش افزود: برای وزش باد سه روز پیش از وقوع، هشدارهای زرد صادر کردیم و این هشدارها با تأکید بیشتر ۲۴ ساعت پیش از وزش باد نیز صادر شد.

رئیس سازمان هواشناسی گفت: در فصل بهار پیش بینی پدیده‌های جوی که کوتاه مدت و در برخی موارد همزمان هستند، دشوار است و از چند روز قبل قابل پیش بینی نیست.

تاج بخش افزود: این پیش بینی‌ها حداکثر در بازه زمانی زیر ۶ ساعت انجام می‌شود.

وی گفت: اطلاع رسانی تأثیرمحور در پیش بینی‌ها کامل گفته شده است، اما باید مردم را به هشدارها حساس کنیم و در این زمینه به زبان مشترکی برسیم تا آنچه که ما می‌گوییم همه کاربران نیز متوجه شوند.

تاج بخش افزود: در این جهت، هشدارهای عددی را به هشدارهای سطوح قرمز، نارنجی و زرد تغییر دادیم.

وی گفت: برای اینکه پیش بینی‌های دقیقی داشته باشیم باید داده‌های مورد نیاز و اطلاعات زیرساختی دیگر دستگاه‌ها در اختیار ما قرار گیرد.

تاج بخش افزود: در سال ۹۹ شش میلی متر باران در استان قم موجب سیلاب شد، زیرا زیرساخت‌ها مناسب نبود و کاربری برخی اراضی کشاورزی تغییر کرده بود.

وی گفت: این اطلاعات در اختیار سازمان هواشناسی نیست.

تاج بخش افزود: منظور ما از زبان مشترک این است که همه داده‌ها در اختیار ما باشد و تجمیع شود.

رئیس سازمان هواشناسی گفت: باید زیرساخت‌های مناسب و بانک داده برای پیش بینی‌های تأثیرمحور ایجاد کنیم تا بر اساس آن پیش بینی‌های مورد نظر دستگاه‌های مربوطه تولید شود.

تاج بخش افزود: البته ما کارمان را متوقف به ایجاد این بانک داده نمی‌کنیم.

وی گفت: اکنون داده‌های وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی در حال تجمیع است و این داده‌ها را باید در اختیار سازمان هواشناسی قرار دهند.

کد خبر: ۱۴۲٬۰۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha