۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
حمایت وزارت صمت از تولیدات دانش بنیان
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد

حمایت وزارت صمت از تولیدات دانش بنیان

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنایعی که به سمت تولیدات دانش بنیانی می‌روند یا صنایعی که شغل بیشتری ایجاد می‌کنند از حمایت وزارتخانه برخوردار می‌شوند.

به گزارش بازار، سید رضا فاطمی امین در حاشیه برگزاری نخستین جلسه هیات دولت در سال ۱۴۰۱ درباره برنامه‌های وزارت صمت برای تحقق شعار سال (تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین) گفت: در دو حوزه دانش بنیانی و اشتغال آفرینی در سه سطح ورود می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در سطح نخست به رتبه بندی، اولویت گذاری، هدف گذاری و تعیین شاخص‌ها و پایش می‌پردازیم، گفت: به عنوان مثال در بحث صادرات مبنای رتبه بندی صادرکنندگان را دانش بنیانی خواهیم گذاشت یعنی صادرکنندگانی که محصولات دانش بنیان صادر می‌کنند رتبه و امتیاز بالاتری می‌گیرند و بیشتر حمایت خواهند شد.

وزیر صمت افزود: همچنین صنایعی که به سمت تولیدات دانش بنیانی می‌روند یا صنایعی که شغل بیشتری ایجاد می‌کنند از حمایت وزارتخانه برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سطح دوم به طرح‌هایی اختصاص دارد که باید در این حوزه تعریف شوند، گفت: خوشبختانه در سال گذشته زیرساخت‌هایی را ایجاد کردیم که به گسترش دانش بنیانی و اشتغالزایی کمک می‌کند.

فاطمی امین افزود: به عنوان مثال موضوع‌هایی مانند تامین مالی زنجیره‌ای و پرداخت تسهیلات مبتنی بر صورتحساب بسیاری از مسائل سرمایه در گردش تولید را حل و کار را روان می‌کند.

به گفته وی موضوع‌های دیگری مثل تامین مواد اولیه که در بورس کالا انجام شد، هم از این دست کارها به شمار می‌آید.

وزیر صمت سطح سوم را فرآیندها و ساختارهای خود وزارتخانه بیان کرد و افزود: سال گذشته با تغییر ساختار وزارت صمت در تمامی دفاتر تخصصی مثل دفتر خودرو، دفترمنسوجات و پوشاک، دفتر تجهیزات پزشکی و دفتر صنایع ریلی یک گروه فناوری و نوآوری ایجاد کردیم که هدفشان اتصال دانشگاه به صنایع مختلف است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم در وزارت صمت شعار و فرمان سال را محقق کنیم، گفت: ماهانه به مردم و رهبر عزیز گزارش عملکرد ارائه خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۴۲٬۰۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha