۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷
ضرورت عبور از تولید سنتی به دانش‌بنیان
سخنگوی کمیسیون جهش تولید تاکید کرد

ضرورت عبور از تولید سنتی به دانش‌بنیان

سخنگوی کمیسیون جهش تولید گفت: کشور نیازمند فرهنگ سازی برای عبور از تولید سنتی به دانش بنیان و فناورانه است.

به گزارش بازار، محسن زنگنه با اشاره به عنوان شعار سال گفت: موضوع تولید دانش بنیان که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند به معنای استفاده از علم و فناوری در همه سطوح تولیدی است که این امر نیازمند فرهنگ سازی برای عبور از تولید سنتی به سمت تولید دانش بنیان و فناورانه است.

سخنگوی کمیسیون جهش تولید در خصوص موضوع اشتغال آفرینی نیز گفت: باید در نگاه دانش بنیان کردن واحدهای تولیدی، اشتغال از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

زنگنه تصریح کرد: دولت می تواند با ایجاد مشوق، واحدهای تولیدی را به سمت دانش بنیان شدن سوق دهد و در نتیجه این حمایت هاست که می توان معضل بیکاری را حل کرد و اشتغال آفرینی بیشتری داشت.

وی به چند مشکل اساسی در حوزه دانش بنیان ها نیز اشاره کرد و گفت: به جهت پرریسک بودن فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه دانش بنیان، معمولا شرکت های دانش بنیان و صنایعی که می خواهند در حوزه فناوری های نو کار کنند و نظام تولیدی خود را به سمت دانش بنیان پیش ببرند، با مشکل تامین سرمایه مواجه هستند.

سخنگوی کمیسیون جهش تولید افزود: مشکل تامین سرمایه در این حوزه را با نظام بانکی و پولی فعلی نمی توان مرتفع کرد و به حمایت های خاص نیاز است.

زنگنه با تاکید بر ضرورت تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان افزود کارخانجات و واحدهای بزرگ صنعتی در کشور باید وارد میدان شوند و از تجاری سازی تولیدات شرکت های دانش بنیان حمایت کنند.

سخنگوی کمیسیون جهش تولید همچنین با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: مجلس تلاش کرده است مشکل تامین سرمایه شرکت های دانش بنیان، مالکیت اختراعات و اکتشافات و همچنین تجاری سازی و حقوق معنوی مخترعان را بر طرف کند.

کد خبر: ۱۴۲٬۰۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha