۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
ضرورت بهبود سامانه‌های هواشناسی
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد

ضرورت بهبود سامانه‌های هواشناسی

قاسمی، وزیر راه و شهرسازی با تبریک روز جهانی هواشناسی بر لزوم بهبود سامانه‌های و پیش بین‌های هواشناسی تاکید کرد.

به گزارش بازار، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با صدور پیام تبریک، با اشاره به اینکه روز جهانی هواشناسی ۲۳ مارس هرسال، مصادف با سوم فروردین یادآور اجرایی شدن کنوانسیون تاسیس سازمان جهانی هواشناسی در ۲۳ مارس ۱۹۵۰ است، گفت: سازمان هواشناسی کشور در راستای انجام مسئولیت‌ها و وظایف خود همواره تلاش می‌کند نقش خود را در حفاظت از جان و مال مردم و همچنین دستیابی به اهداف توسعه پایدار به شایستگی ایفا کند.

وی بابیان اینکه روزجهانی هواشناسی سال ۲۰۲۲ هشدار سریع واقدام سریع است، گفت: این پیام به اهمیت پیش بینی، هشدار و اقدامات به موقع برای پیشگیری از خسارت‌ها و آسیب‌های احتمالی به جان و مال مردم تمرکز دارد.

قاسمی هدف اصلی صدور هشدارهای جوی را مراقبت از زندگی و معیشت مردم، و پیشگیری از بروز مشکلات در فعالیت‌های اجتماعی- اقتصادی به ویژه درهنگام وقوع مخاطرات جوی خواند و گفت: سیستم‌های هشداربه هنگام، یک ابزار حیاتی نجات دهنده زمان هشدار سیل، طوفان، خشکسالی، آتش سوزی و سایر مخاطرات جوی و بلایای جوی هستند که می‌تواند نقش تاثیرگذاری در حفظ سرمایه‌های هر کشور داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی پیش بینی و هشدارهای جوی در کشور ما یک اقدام حاکمیتی اعلام کرد و گفت: همه وظیفه داریم در راستای بهبود آن کوشا باشیم.

قاسمی درپایان ضمن تبریک روزجهانی هواشناسی به تمامی هواشناسان به ویژه کارکنان سازمان هواشناسی کشور، برای فعالان این صنعت توفیقات روز افزون، پیشرفت و موفقیت در ارائه بهینه کمی و کیفی خدمات خواستار شد.

کد خبر: ۱۴۲٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha