۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴
۲۰۰ مگاوات قرارداد توسعه نیروگاهی منعقد شده است
وزیر نیرو:

۲۰۰ مگاوات قرارداد توسعه نیروگاهی منعقد شده است

یزد- وزیر نیرو درباره طرح توسعه نیروگاهی کشور، گفت: طی ماه‌های اخیر بالغ بر ۲۰۰ مگاوات قرارداد توسعه نیروگاهی منعقد و عملیات اجرایی آنها در طول ماه‌های گذشته آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اکبر محرابیان بعد از ظهر سه شنبه در بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی به عنوان بزرگترین نیروگاه یزد قول‌هایی در مورد ایجاد ۱۰ هزار مگاوات ساعت نیروگاه در کشور طی چهار سال آینده داد و بیان کرد: یزد یکی از استان‌های با استعداد بسیار فراوان در احداث نیروگاه‌های خورشیدی است و به غیر از نیروگاه‌هایی که در سطح استان احداث شده و یا در حال احداث هستند توافق‌های خوبی برای ایجاد نیروگاه‌های جدید منعقد شده است.

وی افزود: طی ماه‌های اخیر بالغ بر ۲۰۰ مگاوات قرارداد توسعه نیروگاهی منعقد شده که عملیات اجرایی آن‌ها در طول ماه‌های گذشته آغاز شده و امیدواریم این ۲۰۰ مگاوات را در طول سال ۱۴۰۱ به مرحله بهره برداری برسانیم.

عضو کابینه سیزدهم در پاسخ به برنامه‌های وزارت نیرو در خصوص تغذیه آب‌های زیر زمینی، اظهار داشت: امروز دوم فروردین روز جهانی آب و روز آب‌های زیرزمینی نامگذاری شده است و این موضوع از برنامه‌های ما در اقصی نقاط کشور خواهد بود.

محرابیان با اشاره به برداشت بی رویه از سفره‌های آب زیرزمینی گفت: برداشت بی رویه باعث ایجاد نشست‌های جدی و شرایط بد برای محیط زیست می‌شود همچنین مهمترین برنامه وزارت نیرو برای تأمین سفره‌های آب زیر زمینی تعادل بخشی بین منابع و مصارف است لذا امیدواریم شاهد تغذیه طبیعی سفره‌های آب زیرزمینی و بازچرخش آن باشیم.

وی، یکی از طرح‌های تأمین آب بخش صنعت در کشور و از جمله یزد را انتقال آب از دریا عنوان کرد و گفت: مرحله اول این طرح به بهره برداری رسیده است و مرحله بعدی در آینده به اطلاع عموم خواهد رسید.

محرابیان در ادامه سفر خود به استان یزد از پروژه خط اضطراری آب یزد بازدید کرد و عدم سرعت کافی اجرای حوزه‌های آبی در کشور را مشکل سال‌های اخیر این حوزه دانست و گفت: از این بابت هم ضرورت دارد با تجهیز منابع و بکارگیری امکانات و بسیج کارشناسان، مدیران، شرکت‌های پیمانکاری و مهندسی و مشاور، پروژه‌های خود را سرعت بخشیم.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ مد نظر داریم که پروژه‌های عمرانی به‌ویژه در حوزه آب را با سرعت بیشتری هدایت کنیم تا امسال شاهد یک کارگاه گسترده عمرانی برای پروژه‌های آبی در سطح کشور باشیم.

کد خبر: ۱۴۱٬۹۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha