۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
لزوم ریل‌گذاری‌های اقتصادی سه قوه در راستای رفع مشکل بیکاری
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

لزوم ریل‌گذاری‌های اقتصادی سه قوه در راستای رفع مشکل بیکاری

همدان - مفتح، عضو کمسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار سال گفت: قانون‌گذاری‌ها و ریل‌گذاری‌های اقتصادی سه قوه ازجمله مجلس باید در راستای رفع مشکل بیکاری رقم بخورد.

بازار: گروه استانها؛ شعاری که مقام معظم رهبری در آغاز سال جدید اعلام می‌کنند بر مبنای بررسی های کارشناسی و مطالعات علمی بوده و بر اساس نیازهای کشور تعیین می شود که امسال با درایت کامل عنوان «تولید؛دانش بنیان و اشتغال آفرین» برای سال جاری در نظر گرفته شد

همان طور که بر همگان روشن و مبرهن است تولید گره گشای بسیاری از امور کشور از جمله بیکاری خواهد بود چراکه تولید اشتغال زایی، ارزانی و قابل دسترس بودن بسیاری از اجناس را به دنبال خواهد داشت.

تولیدات دانش بنیان نیز قطع وابستگی به کشورهای دیگر، توانمندی در تامین نیازهای کشور مانند مواد اولیه و تولیدات خاص را در پی دارد تا جایی که دیگر تحریم های ظالمانه بر کشور و زندگی مردم تاثیر نخواهد داشت چرا که از بنیاد دانش برآمده و بر اساس آن دانش مواد را فراهم می کنیم.

شعار «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» یک شعار حکیمانه و هوشمندانه بوده که نقشه راه را مشخص کرده است

ضرورت توجه به اشتغال زایی هم در شعار امسال گواه آن است که «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» یک شعار حکیمانه و هوشمندانه بوده که نقشه راه را مشخص کرده است.

عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در همین خصوص در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه آنچه فضای اقتصادی کشور با توجه به شمار بالای جوانان بیکار به آن نیاز دارد تولید به روش تکنولوژی های کاربر است و نه سرمایه بر، گفت: تولیدات باید مبتنی بر علم روز باشد تا جوانان بیشتری مشغول به کار شوند.

محمدمهدی مفتح با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری عنوان سال جاری را با توجه به تولید بر مبنای دانش بنیان و متکی بر ایجاد اشتغال اعلام کردند، گفت: باید با یک هم راستایی در اقدامات مختلف در سطح کشور و در مجموع با وحدت و یک دلی بازدهی بیشتر در تولید را مدنظر داشته باشیم.

تعداد قابل توجهی از جوانان جویای کار هستند اما کار مناسب برایشان وجود ندارد و این موضوع در زمان برگزاری آزمون های استخدامی که چندین برابر نیاز اعلامی ثبت نام می کنند مشخص است

وی معضل بیکاری را یکی از مشکلات مهم کشور برشمرد و با یادآوری اینکه تعداد قابل توجهی از جوانان جویای کار هستند اما کار مناسب برایشان وجود ندارد و این موضوع در زمان برگزاری آزمون های استخدامی که چندین برابر نیاز اعلامی ثبت نام می کنند مشخص است، گفت: قواعد، قانونگذاری ها و ریل گذاری های اقتصادی سه قوه از جمله مجلس باید در راستای رفع مشکل بیکاری رقم بخورد.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۱۴۰۱ بر تولیدی که بتوان به آن تکیه کرد تاکید دارند تا رونق بخش و اشتغال آفرین باشد.

استفاده از علم روز در مسیر تولید باید مدنظر باشد
عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه تولید متکی بر دانش بنیان بودن از نگاه ریزبینانه و هوشمندانه رهبر انقلاب پنهان نمانده است، گفت: استفاده از علم روز در مسیر تولید باید مدنظر باشد و نباید از نظر علمی در این حوزه عقب بمانیم تا بتوانیم تولید را با پیشرفت ها و دانش های جدید به نفع مردم به خدمت بگیریم.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید تولید در کشور دانش بنیان و مبتنی بر علم روز باشد و در این مسیر نباید از قافله دانش عقب بیافتیم.

مفتح باتاکید بر اینکه با این روش و نگرش و محور قرار دادن منویات مقام معظم رهبری، امیدواریم حرکت قابل توجهی در مسیر ایجاد فرصت های شغلی در واحدهای صنعتی و تولیدی داشته باشیم، گفت: با نگاه دانش بنیان مشکل بیکاری تا حد قابل توجهی حل و فرصت های شغلی بیشتری برای جوانان ایجاد می شود.

کد خبر: ۱۴۱٬۹۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha