۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
 ۳۸ محصول دانش بنیان در استان ایلام تولید می‌شود
معاون پارک علم و فناوری ایلام:

۳۸ محصول دانش بنیان در استان ایلام تولید می‌شود

ایلام- مهدی زاده، معاون پارک علم و فناوری ایلام گفت: در حال حاضر ۳۸ محصول دانش بنیان در استان تولید می‌شود.

محمد مهدی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: امیدوار هستیم که سال ۱۴۰۱ که از طرف مقام معظم رهبری به عنوان تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری شده، سرآغاز یک جهش مستمر و رو به جلو در توسعه اقتصاد دانش بنیان و اشتغال پایدار در اکوسیستم فناوری استان باشد.

وی افزود: از نظر شاخص‌های فناوری در حال حاضر در پارک علم و فناوری استان ۱۵۱ مورد شرکت و هسته فناور وجود دارد.

معاون پارک علم و فناوری ایلام با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری ایلام ۲۳ مورد است، افزود: در مجموع ۳۸ محصول دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان تولید می‌شود.

وی عنوان کرد: از نظر اشتغالزایی نیز در مجموع یک هزار و ۱۳۲ نفر مرتبط با این شرکت‌ها مشغول به کار هستند که عمدتاً از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های استان هستند و گردش مالی این شرکت‌ها بالغ ۳۷۱ میلیارد ریال است.

مهدی زاده گفت: حمایتی که پارک علم و فناوری استان از این شرکت‌ها داشته تاکنون بالغ بر ۶۲ میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی که پارک علم و فناوری ایلام برای تحقق شعار سال درنظر دارد، توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان، توجه ویژه به مبحث اشتغالزایی پایدار از طریق شرکت‌های فناور دانش بنیان، حمایت ویژه از فعالیت‌های شتابدهی و توسعه استارت آپ های نوین در استان است.

وی تصریح کرد: همچنین تلاش برای حل مشکلات زیرساختی و فضای استقرار شرکت‌های فناور دانش بنیان در استان از دیگر اولویت‌های پارک علم و فناوری استان است.

معاون پارک علم و فناوری ایلام گفت: راه اندازی مجتمع فناوری و نوآوری پارک ایلام در دستور کار قرار دارد، استفاده حداکثری از ظرفیت منطقه آزاد مهران و بازارهای موجود در کشور عراق برای توسعه صادرات محصولات دانش بنیان از دیگر برنامه‌های پارک علم و فناوری استان است.

کد خبر: ۱۴۱٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha