۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
ارزش بیت کوین بازهم کاهش یافت
بازار گزارش می دهد؛

ارزش بیت کوین بازهم کاهش یافت

با تداوم درگیری های روسیه و اوکراین ارزش بیت کوین در بازار جهانی بازهم کاهش یافت.

بازار؛ گروه بین الملل: درگیری های روسیه و اوکراین روی بازار رمز ارزها هم اثر داشت. در شروع این درگیری ها شوک بزرگی به این بازار وارد شد و باعث شد تا قیمت رمز ارزها به یک باره کاهش یابد. اما با گذشت چند روز بازار اصلاح شد. این بار با بالا گرفتن تنش ها و تشدید تحریم ها دوباره بازار رمز ارزها تحت تاثیر قرار گرفته است و پیش بینی می شود دامنه این اثر گذاری وسیع باشد.

کوین دسک در گزارش خود نوشت: «نمی توان انتظار داشت قیمت بیت کوین در میان مدت از مرز ۴۰ هزار دلار فراتر برود. تنش های زیادی در بازار وجود دارد و اقتصاد دنیا بسیار آسیب پذیر است. در این شرایط بازار رمز ارزها هم وضعیت بسیار متزلزلی دارد زیرا ریسک سرمایه گذاری در این بازار بالا است.»

طبق گزارش منتشر شده توسط کوین دسک در نتیجه این درگیری ها شمار زیادی از استخراج کنندگان رمز ارز از این دو کشور خارج شدند و مزارع زیادی تعطیل شدند. همین مساله روی قیمت رمز ارزها اثر منفی داشت و باعث شد تا ارزش بیت کوین به ۴۱ هزار دلار برسد. اما عملکرد دیگر رمز ارزها مشبه بیت کوین نبود. ارزش هر اتریوم در روز دوم فروردین برابر با ۲۹۰۷ دلار بود و ارزش هر XRP به ۸۴ سنت رسید.

این رسانه در گزارش خود نوشت:« بلاروس میزبان افراد و شرکتهایی است که در زمینه استخراج رمز ارزها فعال هستند. گروه هایی که برای رهایی از درگیری های روسیه و اوکراین از این کشورها خارج شدند و حال در موطن جدیدشان به فعالیت مشغول هستند.

پیش از این هم قوانین وضع شده در کشور چین و ممنوعیت فعالیت در بازار رمز ارزها در این کشور پهناور آسیایی بود که سبب شد تا شمار زیادی از مزارع رمز ارز از چین خارج شوند و در دیگر کشورها فعالیت کنند. در آن دوران شمار مزارعی که به امریکا کوچ کردند بسیار زیاد بود اگرچه تعدادی از مزارع هم وارد قزاقستان شده بودند.»

مساله دیگر نگرانی جامعه جهانی در مورد استفاده روسیه از بازار رمز ارزها برای دور زدن تحریم های اقتصادی و دسترسی به منابع مالی است.پیش از این هم کشورهای دیگری از این سیاست برای تامین منابع مالی در زمان مواجهه با فشارهای تحریمی امریکا استفاده کرده بودند و شرکتهای مختلف هم برای فرار از مالیات وارد این بازار می شدند.

این شرکتها منابع مالی خود را وارد بازار رمز ارزها می کردند ولی اطلاعاتی در مورد این سرمایه گذاری ارایه نمی شد و در گزارشهای مالی که برای شرکتهای مالیاتی ارسال می شد هم خبری از این پول نبود.

در نتیجه مالیات بر مبنای موجود مالی شرکت ارایه می شدو آن بخش از سرمایه در بازار رمز ارز را در بر نمی گرفت. این نگرانی ها باعث شد تا تلاش برای نظارت بر بازار رمز ارزها در اغلب کشورهای دنیا افزایش یابد ولی تحلیل گران این بازار بر این باورند که امکان نظارت دقیق تر بر این بازار وجود ندارد.

علاوه بر درگیری های روسیه و اوکراین، اتفاق دیگری هم روی بازار رمز ارزها اثر داشت و آن افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو امریکا بود. فدرال رزرو در جلسه اخیر خود تاکید کرد افزایش نرخ بهره بانکی را سریع تر از موعد شروع می کند زیرا روند افزایش تورم در این کشور نگران کننده است. برای اولین بار در این کشور نرخ تورم تا مرز ۱۰ درصد افزایش یافته است و بخش زیادی از این رشد تورم وارد بازار مسکن به خصوص اجاره مسکن شده است. فدرال رزرو در نظر دارد هم سرعت افزایش نرخ بهره را افزایش دهد و هم تزریق به اقتصاد را تقلیل دهد

کد خبر: ۱۴۱٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha