۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
تصویب قوانین جهش تولید دانش‌بنیان و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، ۲بال رونق اقتصاد دانش‌بنیان‌
عضو هیات رئیسه مجلس مطرح کرد

تصویب قوانین جهش تولید دانش‌بنیان و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، ۲بال رونق اقتصاد دانش‌بنیان‌

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به تصویب مصوبه جهش تولید دانش بنیان و مصوبه تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار در مجلس یازدهم در سال گذشته، این دو مصوبه را دو بال برای حمایت از کسب و کارها دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، گفت: نامگذاری‌های هر ساله مقام معظم رهبری مسیر هر ساله‌ی کشور را مشخص می‌کند و از حدود یه دهه گذشته ایشان بر موضوعات اقتصادی متمرکز هستند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند در سال گذشته شاهد اتفاقات خوبی مانند حضور مردم در انتخابات، تشکیل دولت پرانگیزه و کاری با نگاه به درون و... بودیم اما یکی از کمبودها و ناراحتی‌های مشکلات معیشتی مردم بود.

وی با اشاره به تصویب مصوبه جهش تولید دانش بنیان و مصوبه تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار در مجلس یازدهم در سال گذشته، این دو مصوبه را دو بال برای حمایت از کسب و کارها و به صورت ویژه دانش بنیان‌ها دانست و اضافه کرد: در سایر کشورها ۲۵ تا ۳۰ درصد از تولید ناخالص ملی مربوط به تولید علم و صادرات آن، تشکیل می‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مشکلات صنایع بزرگی مانند صنعت خودروسازی که مردم به حق گلایه‌های بسیار دارند، رفع می‌شود، تصریح کرد: باید در صنایع به روی نخبگان باز شود و از تحریم‌های داخلی فاصله بگیریم.

کد خبر: ۱۴۱٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha