۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
۲۴ واحد صنعتی راکد در قم به مدار تولید بازگشت/ ثبت بیش از ۱۰ هزار تخلف
طی سال گذشته؛

۲۴ واحد صنعتی راکد در قم به مدار تولید بازگشت/ ثبت بیش از ۱۰ هزار تخلف

قم - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: با اقدامات صورت گرفته در سال گذشته برای فعال کردن واحدهای راکد صنعتی در قم، ۲۴ واحد با اشتغالزایی برای ۲۴۰ نفر، تولید خود را از سر گرفت.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، محمود سیجانی از فعالیت مجدد ۲۴ واحد صنعتی در قم طی سال گذشته خبر داد و گفت: این واحدها با اشتغالزایی برای ۲۴۰ نفر، بیشتر در زمینه تولید صنایع غذایی، کفش و دمپایی، محصولات پلاستیکی، فلزی، شیمیایی، سلولوزی، صنایع معدنی، برق و الکترونیک فعالیت دارند.

وی در ادامه با بیان این‌که صدور جواز تأسیس، رغبت به سرمایه‌گذاری جدید را نشان می‌دهد، بیان کرد: در سال ۹۸، ۹۲۴ فقره جواز تأسیس ایجادی با بیش از ۵۸ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و پیش‌بینی اشتغال برای ۱۶ هزار ۳۴۷ تن و ۷۴ فقره جواز تأسیس توسعه‌ای (توسعه واحدهای موجود) با ۶ هزار ۱۵۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۲۰۹ تن در قم صادر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۰۷ پروانه بهره برداری ایجادی که بیانگر سرمایه‌گذاری انجام شده است با ۲ هزار و ۶۸۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۴۱۵ نفر و ۹۱ فقره پروانه بهره برداری توسعه‌ای برای واحدهای موجود با یکهزار و ۳۹۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای یکهزار و ۶۷۲ تن در استان صادر شد.

وی گفت: در سال ۹۸، چهار هزار و ۵۳۱ فقره مجوز صنفی نیز در رسته‌های تولیدی و فنی و همچنین توزیعی و خدماتی با اشتغالزایی برای ۱۱ هزار و ۳۲۸ نفر صادر شد که نقش مهمی در رونق اقتصادی استان قم دارد.

سیجانی بیان کرد: در مجموع ۳۵ هزار و ۲۴۹ واحد صنفی مجوزدار در استان وجود دارد که ۲۱ هزار و ۱۳ مورد آن توزیعی و خدماتی و ۱۴ هزار و ۲۳۶ مورد آن تولیدی و فنی است.

وی ادامه داد: در سال گذشته همچنین بیش از ۸۹ هزار مورد بازرسی از روند فعالیت واحدهای تجاری استان صورت گرفت که در همین رابطه ۱۰ هزار و ۴۱۷ تخلف ثبت و برای این تخلفات هفت هزار و ۴۷۴ فقره پرونده به ارزش ۸۳۱ میلیارد و ۷۸۲ میلیون ریال تشکیل شد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان ۴۸ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در ۲ هزار و ۲۲۵ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۵۳ تن فرصت اشتغال ایجاد شده است.

کد خبر: ۱۴٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha