۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
تولیدات دانش بنیان خطرپذیری اندکی دارند| ضرورت فرآوری محصولات زراعی
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:

تولیدات دانش بنیان خطرپذیری اندکی دارند| ضرورت فرآوری محصولات زراعی

گرگان- منتظری، نماینده مردم گرگان آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاری در تولیدات دانش بنیان به دلیل خطرپذیری اندک و بازدهی زودتر، دستاوردهای مشهودی در حوزه اقتصادی کشور بر جای خواهد گذاشت.

غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به نامگذاری سال جهاد با عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی» اظهارکرد: سال ها است که رهبر معظم انقلاب براساس افق و چشم اندازهای ترسیمی مبادرت به نامگذاری سال می کنند.

نماینده مردم گرگان آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: عملیاتی شدن شعارهای سال باید بر مبنای مزیت‌های نسبی هر منطقه احصا و روش‌های مناسبی برای اجرای در نظر گرفته شود.

منتظری گفت: گلستان یک استان کشاورزی محسوب می شود و برای نهادینه کردن شعار سال باید به سراغ حل دغدغه ها و توسعه تولیدات دانش بنیان در بخش کشاورزی، زراعت و دامداری برویم.

وی ادامه داد: فراوری و بسته بندی محصولات زراعی در کنار راه اندازی صنایع تبدیلی از جمله مواردی است که می تواند به موضوع تولیدات دانش بنیان جامه عمل بپوشاند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح های دانش بنیان به طور معمول کم هزینه تر از سایر پروژه ها و طرح های سنتی است و مدت زمان ثمردهی آنها نسبت به پروژه های سنتی کمتر و دستاوردهای اقتصادی آن نسبت به حجم سرمایه گذاری اولیه بسیار بالاتر است.

وی بیان کرد: سرمایه گذاری در تولیدات دانش بنیان به دلیل خطرپذیری اندک و بازدهی زودتر، دستاوردهای مشهودی در حوزه اقتصادی کشور بر جای خواهد گذاشت.

کد خبر: ۱۴۱٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha