۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۷
تاکید بر محور شدن پارک های علم و فناوری؛ رشد ۵ درصدی در صادرات محصولات دانش بنیان انجام شدنی است
عضو فراکسیون دانش بنیان مجلس در گفتگو با بازار:

تاکید بر محور شدن پارک های علم و فناوری؛ رشد ۵ درصدی در صادرات محصولات دانش بنیان انجام شدنی است

زنجان-طاهری،عضو هیئت رئیسه فراکسیون دانش بنیان مجلس گفت: شعار انتخاب شده امسال از حالت شعار، بنر و مصاحبه خارج شود و اهمیت‌دادن به پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در سال ۱۴۰۱ پر رنگ شود.

مصطفی طاهری در گفتگو با خبرنگار بازار به شعار سال نامگذاری شده از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: قوانین خوبی در سال ۱۴۰۰ در مجلس در ارتباط با جهش تولید با دانش‌بنیان‌ها مطرح شده و به تازگی قوانین آن ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در این خصوص بنده به تحقیق و پژوهش تاکید دارم،اظهار داشت: بودجه ای که در کشور به تحقیق و پژوهش ارائه داده می‌شود نسبت به کل بودجه کشور عدد بسیار ناچیز و کوچک است.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون دانش بنیان مجلس گفت: هرچه به سمت دانش‌بنیان حرکت کنیم و تولید دانش‌بنیان داشته باشیم وابستگی به نفت را کاهش خواهیم داد.

طاهری با بیان اینکه هر کشوری تولید تک محور داشته باشد به راحتی تحریم می‌شود،تاکید کرد: این کشور به راحتی قابل ضربه خوردن است و باید برای اینکه کشور مقاومی داشته باشیم و به خواسته‌های مقام معظم رهبری، اقتصاد بدون نفت دست یابیم باید به سراغ شرکت های دانش بنیان برویم.

وی با بیان اینکه باید در انتهای سال سهم شرکت‌های دانش‌بنیان از سهم صادرات غیر نفتی را حداقل ۵ درصد رشد دهیم،افزود: دستیابی به این عدد دور از انتظار نیست بنابراین باید سهم صادرات مواد خام و نیمه خام را به حداقل برسانیم و به سراغ تولید کالاهایی با ارزش افزوده بالا برویم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از تهدیدات جدی که برای کشور وجود دارد در حوزه ICT و فناوری اطلاعات و ارتباط است و در تامین محصولاتی همچون مودم‌ها، گوش‌های هوشمند، سویچ و .... وابستگی شدیدی به کشورهای بیگانه داریم.

طاهری گفت: شعار انتخاب شده امسال از حالت شعار، بنر و مصاحبه خارج شود و اهمیت‌دادن به پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در سال ۱۴۰۱ پر رنگ شود و در حال حاضر تقسیم بندی در دنیا برای کشورهایی با فعالیت دانش بنیان وجود دارد.

کد خبر: ۱۴۱٬۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha