۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
تولید دانش بنیان ارزش افزوده و توان صادراتی بالایی دارد
تحلیلگر اقتصادی در گفتگو با بازار:

تولید دانش بنیان ارزش افزوده و توان صادراتی بالایی دارد

تبریز- کلامی، عضو هیات علمی دانشگاه و تحلیلگر مسائل اقتصادی درخصوص نامگذاری سال جدید با عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی گفت: تولید دانش بنیان ارزش افزوده و توان صادراتی بالایی دارد.

محمد کلامی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: تولید دانش بنیان هم به لحاظ ارزش افزوده بالا و هم توان صادراتی و نیز اشتغالی که برای طبقات تحصیل‌کرده کشور ایجاد می کند دارای اهمیت بالایی است.

وی گفت: اهمیت این موضوع در کشور ما که رشد ۸ درصدی را هدفگذاری کرده و تحصیل کرده ها بیشترین فراوانی بیکاری را دارند، دوچندان می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی در خصوص اشتغال زایی گفت: روان کردن امورات یکی از راهکارهای جذاب کردن استان برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال است. باید سرمایه گذار در کمترین زمان ممکن امور اداری را انجام داده و مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری را دریافت کند.

کلامی افزود: در مورد نیروی انسانی نیز باید به سمتی برویم که شرکت های دانش بنیان رونق و توسعه یابند، ۷.۸ درصد در استان بیکاری داریم که بخش عمده آن بیکارانی هستند که مدرک دانشگاهی دکترا و کارشناسی ارشد داشته و حاضر نیستند در واحدهای تولیدی و صنعتی مشغول به کار شوند. برای همین باید به سمت صنایع هایتک و دانش بنیان حرکت کنیم که فارغ التحصیلان دانشگاهی در این مجموعه ها مشغول به کار شوند.

کد خبر: ۱۴۱٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha