۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳
اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار موجب اشتغالزایی می‌شود
رییس فراکسیون جهادسازندگی و پیشرفت مجلس:

اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار موجب اشتغالزایی می‌شود

رییس فراکسیون جهادسازندگی و پیشرفت مجلس گفت: اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار می تواند موجب اشتغالزایی و توسعه علمی کشور شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری، ضمن گرامیداشت فرارسیدن سال جدید، با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال 1401 مبنی بر تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، گفت: مجلس یازدهم یکی از مهمترین قوانین در حوزه حمایت از دانش بنیان ها مبنی بر جهش تولید دانش بنیان را تصویب کرده و شورای نگهبان نیز آن را تایید و برای اجرا به دولت ابلاغ شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون مذکور مترقی و علمی است، اظهار کرد: در این قانون خرید محصولات، ارائه تسهیلات، توسعه پارک های علم و فناوری و غیره پیش بینی شده است.

وی با اشاره به یکی از مصداق های حمایتی قانون یاد شده، ادامه داد: به عنوان مثال اگر یک شرکت دانش بنیان برای نخستین بار محصولی را تولید کند، دستگاه های اجرایی با رعایت روند قانونی و بدون برگزاری مناقصه می توانند آن را خریداری کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بیش از 5 هزار شرکت دانش بنیان در کشور هستند که موجب اشتغالزایی نیز شده اند، افزود: این مهم در حالیست که نرخ بیکاری افراد تحصیل کرده در کشور بالا است لذا می توان با تکیه بر این حوزه، مشکل بیکاری را رفع کرد.

شاکری تصریح کرد: قوه مقننه مصوبه ای برای تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار دارد از این رو امیدواریم با اجرای این قانون شاهد اشتغالزایی در کشور باشیم.

رییس فراکسیون جهادسازندگی و پیشرفت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ارائه خدمات می تواند موجب اشتغالزایی و توسعه اقتصادی شود که این مهم در گرو توجه به حوزه فعالیت های علمی است، خاطرنشان کرد: کشورهای دنیا در حوزه دانش بنیان با همدیگر رقابت می کنند زیرا دستیابی به فناوری های پیشرفته سبب توسعه اقتصادی و کارآمدی بیشتر می شود.

کد خبر: ۱۴۱٬۷۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha