۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۳
اجرای طرح جهش تولید دانش بنیان موجب توسعه اقتصادی و اشتغالزایی می‌شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

اجرای طرح جهش تولید دانش بنیان موجب توسعه اقتصادی و اشتغالزایی می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اجرای طرح جهش تولید دانش بنیان از سوی دستگاه های اجرایی، می تواند سبب توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در کشور شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اصغر سلیمی، ضمن گرامیداشت فرارسیدن سال جدید، با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر تولید دانش بنیان و اشتغالزایی، گفت: ایران اسلامی دارای ظرفیت های بسیاری در عرصه تولید دانش است زیرا از جوانان نخبه و توانمند بهره مند است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه جمهوری اسلامی توانسته مرزهای علم و فناوری را زیر پا بگذارد زیرا با تکیه بر توان داخلی و بدون توجه به بیگانگان در این مسیر حرکت کرده است، اظهار کرد: در این راستا باید به سمت استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها برای تولید محصولات کاملا ایرانی بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی تلاش های بسیاری برای کمک به عرصه دانش بنیان ها کرده است، ادامه داد: به عنوان مثال طرح جهش تولید دانش بنیان در مجلس یازدهم تصویب شد تا بتوان از فعالان این عرصه حمایت کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه اشتغالزایی یکی از موضوعات مهمی است که دستگاه های اجرایی متولی آن باید توجه جدی داشته باشند، افزود: قوه مقننه تلاش کرد در تدوین بودجه سال ۱۴۰۱ به عرصه اشتغالزایی توجه کند از این رو می توان مثال زد برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی با اولویت مناطق روستایی و محروم جهت ایجاد طرح‌های خرد، کارگاهی و بنگاهی تا سقف سی هزار میلیارد ریال به بنیاد برکت ستاد اجرای فرمان امام (ره) اختصاص ‌یابد تا شاهد شکوفایی در این حوزه باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک با تعامل و همراهی میان مسئولان و مردم می توان در قرن جدید شاهد توسعه اقتصادی مبتنی بر دانش بومی باشیم.

کد خبر: ۱۴۱٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha