۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۳
حمایت از شرکت های دانش بنیان در اولویت سال جدید
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد

حمایت از شرکت های دانش بنیان در اولویت سال جدید

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: چرخه اقتصادی کشور باید براساس دو اصل تولید و اشتغالزایی تعریف شود تا بتوانیم به قله‌های موفقیت دست پیدا کنیم، مجلس در این راستا اقدامات قابل توجهی داشته است.

به گزارش بازار به نقل از ولی اسماعیلی، در مورد نامگذاری امسال به «سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی خود آغاز سال ۱۴۰۱ را به «سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند که چشم انداز موفقیت سال آینده را بر مبنای دانش و علم ترسیم و رسیدن به این مهم در سایه همکاری تمام سازمان و نهادها می‌دانند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نامگذاری اکثر سال‌ها برمبنای تولید و اشتغالزایی تعریف می‌شود، چرخه اقتصادی کشور باید بر همین دو اصل تعریف شود تا بتوانیم به قله‌های موفقیت دست پیدا کنیم، مجلس در این راستا اقدامات قابل توجهی داشته که در نوع خود بی سابقه بوده طرح جهش تولید دانش بنیان در یک مصوبه انقلابی و کارآمد در سال گذشته تصویب شد.

اسماعیلی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را جزو اولویت‌های سال جدید دانست و گفت: شرکت‌های دانش بنیان نیازمند حمایت همه جانبه از شرایط مادی تا حمایت‌های معنوی هستند، زمینه همکاری شرکت‌های دولتی و خصوصی به واسطه طرح جهش دانش بنیان با نهادهای دانشگاهی و دانش بنیان باز شده است، با نامگذاری سال جاری به نام تولید دانش بنیان بی شک با اتفاقات خوشایندی در جهت تولید و اشتغال مواجه خواهیم بود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: مجلس در سال گذشته در کنار موضوع جهش تولید دانش بنیان به مسائل تسهیل مجوز کسب و کارها و الکترونیکی شدن مجوزها ورود پیدا کرد که کمک بزرگی به تولیدات دانش بنیان خواهد بود، در حال حاضر حدود ۴ الی ۵ هزار شرکت دانش بنیان در کشور داریم که بی شک افق آینده کشور به واسطه همین شرکت‌ها متحول خواهد شد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: اولین اولویت کمیسیون اجتماعی حل آسیب‌های اجتماعی است که در سال ۱۴۰۰ تلاش بر این شد تا ۷ هزار میلیارد تومان برای رفع آسیب‌های اجتماعی اختصاص داده و در جای خود هزینه شود و همچنین در بودجه سال جاری حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی در کل کشور در نظر گرفته شده است که حدود ۲ هزار میلیارد تومان آن برای استان‌ها ثابت و باقی براساس شاخص‌های هر استان متغیر خواهد بود.

وی در ادامه یادآورشد: اولین اقدام کمیسیون اجتماعی در راستای اشتغالزایی تشکیل یک کمیته برای اصابت به هدف این ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود، ما با یک عقب افتادگی در مورد نظارت اقداماتی که مجلس انجام داده مواجه هستیم، اگر بتوانیم بُعد نظارتی مجلس را پررنگ کنیم و گزارشات کمی و کیفی از دستگاه‌های مرتبط داشته باشیم بدون شک شاهد اتفاقات خوشایندی در رونق تولید، کاهش بیکاری و اشتغالزایی در کشور خواهیم بود.

اسماعیلی تاکید کرد: بیشتر آسیب‌های اجتماعی از بیکاری نشات گرفته، اگر بتوانیم بیکاری را به پایین‌ترین حد خود برسانیم شاهد کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از طلاق گرفته تا اعتیاد خواهیم بود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: نامگذاری حکیمانه امسال با شعار «سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» نشان از بهبود زندگی مردم و رسیدن به قله‌های موفقیت براساس علم و دانش را می‌دهد، ایران جوان و تحصیلکرده به واسطه همین سرمایه می‌تواند قدرت برتر جهان باشد.

کد خبر: ۱۴۱٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha