۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲
تلاش مجلس برای رونق تولید دانش بنیان
رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس تشریح کرد

تلاش مجلس برای رونق تولید دانش بنیان

رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس با اشاره به نامگذاری سال گفت: باید با تقویت ارتباط دانشگاه و اقتصاد، از ابداعات علوم نظری استفاده کنیم و تولید را ارتقا بخشیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدشمس الدین حسینی افزود: اگر این امر محقق شود، تولید قدرت رقابت پیدا می‌کند و می توانیم سهم بیشتری از اقتصاد جهان را به دست آوریم.

وی افزود در یک دهه گذشته بنابه دلایل مختلف داخلی و خارجی تحریم، کرونا و سیاست‌گذاری‌های نامناسب در حوزه تولید و درآمد ملی درجا زدیم؛ لذا مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته عناوینی درباره تولید برای سال‌ها انتخاب کردند و باید توجه کنیم بحث محوری و کانونی ما تولید است.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به سیاست‌های تقویت‌کننده تولید توجه شود، افزود: سال ۱۴۰۰ به نام مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولید نامگذاری شد و شعار سال ۱۴۰۱ نیز «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» است. بنابراین نباید شعارها را از هم جدا و گسسته ببینیم؛ بلکه این شعارها باید با هم دیده شوند.

حسینی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان از حدود دو دهه پیش مطرح شده، تصریح کرد: در برخی کشورها، اقتصاد دانش بنیان به دلیل پایین بودن مولفه دانش، از سطح مناسبی برخوردار نیست اما ایران کشوری است که شاخص دانش آن بالاست و شاخص اقتصاد دانش بنیان آن می بایست تقویت شود.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس با اشاره به اقدامات مجلس یازدهم در حوزه رفع مشکلات حوزه دانش بنیان‌ها، توضیح داد: مجلس یازدهم طرح جهش تولید دانش بنیان را تصویب کرد که امیدواریم پس از تائید هرچه سریعتر ابلاغ شود؛ این طرح امکانات و پشتیبانی‌های بسیار مناسبی برای تولید دانش بنیان‌ها فراهم می‌کند.

حسینی با بیان اینکه طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار از دیگر اقدامات مجلس یازدهم در این حوزه بود، اجرای این مصوبه را موجب رونق تولید دانست و ادامه داد: مجلس یازدهم با اصلاح تبصره ۱۸ لایحه بودجه ۱۴۰۰منابع مناسبی برای تولید اشتغال‌زا تصویب کرد.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس افزود: تبصره ۱۸ لایحه بودجه ۱۴۰۱ را نیز به گونه‌ای اصلاح کردیم که پشتیبانی و حمایت لازم از اشتغال و تولید اشتغال آفرین فراهم شود؛ این تبصره ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای دولت سیزدهم ایجاد کرده و امیدوارم دولت از این ظرفیت‌ها استفاده کند و همه دست به دست هم دهیم تا رشد اقتصادی محقق و تولید رقابت پذیر شود.

کد خبر: ۱۴۱٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha