۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷
اقدام مهم مجلس در زمینه صدور مجوز الکترونیکی کسب و کار
عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس عنوان کرد

اقدام مهم مجلس در زمینه صدور مجوز الکترونیکی کسب و کار

عضو کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس گفت: یکی از مهمترین دغدغه های سرمایه گذاران در حوزه کسب و کار، موانع صدور مجوز بود که مجلس در سال ۱۴۰۰ گام مهمی در این زمینه برداشت.

به گزارش بازار، رحیم زارع افزود: تدوین برنامه‌های عملیاتی برای بهبود کسب و کار، اجرای ۱۱ برنامه اصلاحی، تصحیح اطلاعات کسب و کارها، تدوین لوایح و پیگیری صدور قوانین، تدوین لایحه حمایت از کسب و کارهای خرد و سایر اقدامات اصلاحی از جمله اقدامات کمیسیون جهش و رونق تولید در این راستاست.

وی افزود: کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در جهت سیاست های کلی اصل ۴۴ با قانونی شدن تسهیل صدور مجوزها و نشست های متعدد با دستگاه های مرتبط از جمله وزارت اقتصاد و دارایی، راه را برای کارآفرینان گشود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: در رفت و آمدهای مصوبه صدور مجوزها بین میان مجلس و شورای نگهبان، در نهایت این موضوع مصوب شد تا امضاهای طلایی و رانت های پشت پرده که برای فعالیت کارآفرینان موانع ایجاد می کند، حذف شود و افراد بتوانند به راحتی مجوز کسب و کار خود را دریافت کنند.

رحیم زارع افزود: همچنین درگاه ملی صدور مجوزها در این طرح به وزارت اقتصاد و دارائی واگذار شد و در صورتی که یک کارآفرین برای صدور مجوز به سامانه مراجعه کند و مراحل مشخص شده را طی کند، مراجعه به سامانه خود به منزله صدور مجوز است و با افراد و دستگاه های متخلف در این راستا براساس مصوبه قانونی برخورد خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۱٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha