۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
رشد رمز ارزها و سقوط طلا در آخرین روز سال ۱۴۰۰
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

رشد رمز ارزها و سقوط طلا در آخرین روز سال ۱۴۰۰

در آخرین روز سال ۱۴۰۰ ارزش رمز ارزها در بازار جهانی افزایش یافت ولی در همین روز ما شاهد کاهش ارزش طلا بودیم. به نظر می رسد تقاضا برای سرمایه گذاری در این بازار رشد کرده است.

بازار؛ گروه بین الملل: در سالی که گذشت بازار رمز ارزها با تحولات زیادی همراه بود. شکسته شدن رکورد قیمتی بیت کوین در ابتدای سال ۱۴۰۰ و سقوط آن تا کمتر از ۳۵ هزار دلار در ماه های اخیر نشان داد که بازار نوسان های زیادی را تجربه می کند.

حال در اغلب کشورهای دنیا تلاش برای مدیریت این بازار و افزایش نظارت بر آن بالا گرفته است که انتظار می رود بستر را برای افت شدید قیمت در بازار فراهم کند. اما شواهد نشان می دهد بازار بیت کوین در مرز ۴۰ هزار دلار آرام گرفته است و هر روز خبرهایی در مورد عرضه رمز ارزهای جدید به بازار و تقاضا برای آنها ارایه می شود. به نظر می رسد بازار رمز ارزها طی یک سال گذشته توانسته است جایگاه قدرتمندی را به دست بیاورد و از میان بردن این جایگاه دیگر امکان پذیر نیست.

در روز ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۰ بازاررمز ارزها سبد پوش بود. طبق گزارش منتشر شده توسط وب سایت کوین دسک در این روز قیمت هر بیت کوین در بازار جهانی به ۴۲ هزار و ۲۶۱ دلار رسید و ارزش هر اتریوم به ۲۹۵۶ دلار رسید. در این روز هر رمز ارزXRP ارزشی معادل ۸۲ سنت داشت.

در این روز اتریوم عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشت و ارزش هر اتریوم در بازار جهانی بالغ بر ۵ درصد ظرف ۲۴ ساعت افزایش یافت در حالیکه نرخ رشد ارزش بیت کوین در این بازه زمانی برابر با ۲ درصد بود. در هفته آخر سال ۱۴۰۰ ارزش سهام در بازارهای جهانی افزایش یافت در حالیکه ارزش طلا با افت همراه بود.

نرخ رشد ارزش سهام اس اند پی ۵۰۰ برابر با ۱.۱۷ درصد گزارش شده است و در این روز قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی بعد از تجربه کاهش ۱.۱۶ دلاری نسبت به روز قبل از آن به ۱۹۲۰ دلار رسید.

اما مساله ای که در این یک هفته بیش از قبل به چشم می خورد رشد تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها بود که ریشه در افزایش تمایل مردم به ریسک پذیری داشت. کوین دسک نوشت: «در این روزها بحران های زیادی در دنیا وجود دارد و بسیاری انتظار داشتند در شرایط بحرانی حضور در بازار رمز ارزها کمتر شود. ولی رشد تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها نشان می دهد مردم ریسک سرمایه گذاری در این بازار را پذیرفته اند و به دنبال حضور فعال تر در این بازار هستند.

در این شرایط پیش بینی ها از احتمال افزایش قیمت طلا در بازار حکایت دارد.افزایشی که البته با نوسان همراه خواهد بود وسرمایه گذاران در این بازار باید با احتیاط و دقت برای سرمایه گذاری خود تصمیم گیری کنند. کوین دسک بر این باور است هر کاهشی در ارزش اتریوم و بین کوین به معنای ایجاد فرصت تازه برای سرمایه گذاری در این بازارها و کسب سود است و غفلت از این فرصتها می تواند سرمایه گذاران را از کسب سودهای کلان بازدارد.

در این روزها رمز ارز تازه ای مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است و این توجه باعث شد تا ارزش آن با سرعت رشد کند. رمز ارز «ایپ کوین» رمز ارزی است که در این روزها سرمایه های زیادی را جذب کرده است و گزارشها نشان می دهد ارزش سرمایه بازار این رمز ارز برابر با ۳.۸ میلیارد دلار است. هم اکنون این رمز ارز در فهرست رمز ارزهای دنیا از نظر ارزش سرمایه بازار جایگاه ۶۶ را دارد ولی از نظر میزان تقاضا برای خرید در جایگاه دهم قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۴۱٬۶۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha