۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
دلایل کمبود مرغ در استان ایلام/ کشتارگاه ۲۴ ساعته فعال شدند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام در گفتگو با بازار:

دلایل کمبود مرغ در استان ایلام/ کشتارگاه ۲۴ ساعته فعال شدند

ایلام-عموزاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به دلایل کمبود مرغ در استان ایلام، گفت: برای حل این مشکل کشتارگاه مرغ ایوان ۲۴ ساعته فعال شده است.

آذرنوش عموزاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: طی ۳ ماه گذشته با تلاش مرغداران زحمتکش حدود ۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان انجام شده است.

وی افزود: در طول هفته گذشته نیز علاوه بر ۳۰۰ تن مرغ کشتار روز، ۲۱۰ تن مرغ منجمد وارد بازار استان شده، همچنین کشتارگاه مرغ ایوان به عنوان کشتارگاع اصلی استان به صورت ۲۴ ساعته در حال تولید مرغ است.

وی با اشاره به دلایل کمبود مرغ در طی چند روز گذشته عنوان کرد: چند علت می تواند در این قضیه وجود داشته باشد یکی اینکه شهروندان برای کل روز تعطیلات ایام نوروز نسبت به تهیه مرغ اقدام می کنند.

عموزاده ادامه داد: موضوع دیگری که وجود دارد اینکه با توجه به گرانی مرغ در استان های همجوار، مرغ کشتاری از استان خارج می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام اضافه کرد: بر همین اساس با توجه به مصوبه ستاد تنظیم بازار در این راستا از خروج مرغ کشتار جلوگیری به عمل می آید.

وی گفت: بازرسی ها در بازار استان نیز تشدید شده است، همچنین چنانچه افرادی اقدام به ذخیره سازی مرغ کنند در صورت مشاهده به طور جد با آنها برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

وی گفت: برای امروز حدود ۸۰ تن مرغ کشتار روز و ۱۰۰ تن مرغ منجمد را نیز به تدریج وارد بازار خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۴۱٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha