۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
سالانه یک هزار کیلومتر بزرگراه در کشور به بهره برداری می‌رسد
معاون وزارت راه و شهرسازی:

سالانه یک هزار کیلومتر بزرگراه در کشور به بهره برداری می‌رسد

ایلام- معاون زیرساخت وزیر راه و شهرسازی گفت: سالانه به طور متوسط یک هزار کیلومتر بزرگراه در کشور مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی ایلام، خیرالله خادمی در سفر به استان ایلام با بیان اینکه در کشور در بخش توسعه زیرساخت‌ها اقدامات و پروژه‌های بسیار بزرگی در حال اجراس،ت افزود: در بخش بزرگراه‌ها نزدیک به ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در حال اجرا داریم.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در کشور حال اجراست، گفت: از دو مسیر به استان ایلام ریل احداث می‌شود و امیدواریم در آینده ایلام به شبکه ریلی متصل شود.

خادمی تاکید کرد: یک هزار و ۵۰ کیلومتر آزادراه در کشور در حال اجراست که نسبت به دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر آزاد راه کشور عدد قابل توجهی است و امیدواریم در سال آینده حداقل ۳۵۰ کیلومتر مسیر ریلی و حدود ۲۵۰ کیلومتر آزادراه تحویل مردم بدهیم.

وی اظهار داشت: در بحث اتصال ریلی از اندیمشک به دهلران مجری پروژه قرار گاه خاتم الانبیا است و علاوه بر بودجه که در سال جاری ۴۰۰ میلیارد ریال بود در سال آینده افزایش می‌یابد که امیدواریم با استفاده از ظرفیت تهاتر نفت و استفاده از قیر تهاتری و سایر منابع برای این پروژه، تسریع در عملیات اجرایی آن اتفاق افتد.

کد خبر: ۱۴۱٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha