۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
تلاش مجلس برای افزایش بودجه مناطق با افزایش اختیار استانداران کامل می‌شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

تلاش مجلس برای افزایش بودجه مناطق با افزایش اختیار استانداران کامل می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است نمایندگان در زمان بررسی بودجه به دنبال افزایش اعتبار مناطق هستند که تفویض و افزایش اختیار استانداران و مدیران استانی می‌تواند در کنار آن به توسعه استان‌ها کمک کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اصغر سلیمی، در خصوص لزوم افزایش اختیار استانداران و مدیران استانی، گفت: دولت ها همواره برای افزایش اختیار استانداران شعارهایی سر می دهند و وزرای کشور در دولت های مختلف بر ضرورت آن تأکید می کنند اما متأسفانه هیچ خروجی از این اظهارات دیده نمی شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه نمایندگان همواره در زمان بررسی بودجه به دنبال افزایش بودجه مناطق به خصوص در حوزه کم برخوردار هستند، عنوان کرد: مجلس تلاش دارد با افزایش این بودجه در کنار تفویض و افزایش اختیار به استان ها، به توسعه مناطق مختلف کشور کمک کند.

وی با اشاره به امتیازات افزایش اختیار استانداران و مدیران استانی تأکید کرد: استانداران به عنوان رئیس جمهور کوچک در هر استان بیش از هر مسئول دیگری در پایتخت از میزان درآمدها، هزینه ها و ظرفیت مناطق خود آگاه هستند از این رو باید با تفویض اختیار به آنها ضمن کاهش مسئولیت مسئولان پایتخت، به توسعه مناطق کمک کرد.

سلیمی همچنین با بیان اینکه مجلس آمادگی ریل گذاری برای تفویض اختیارات از دولت در مرکز به مراکز استان ها را دارد، اظهار داشت: دولت باید از شعارزدگی فاصله بگیرد و اجازه تصمیم گیری درباره جزییات را به مدیران محلی بدهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مردم نیز با مشاهده افزایش اختیار استانداران خود، انگیزه بیشتری برای اقدام جهت توسعه مناطق خواهند داشت، خاطرنشان کرد: در شرایط تحریمی بهترین کمک به اقتصاد کشور را مردم می توانند انجام دهند که این مهم نیازمند افزایش اختیار مدیران استانی است.

کد خبر: ۱۴۱٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha