۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
بیمه محلات کم‌ برخوردار پوشش کامل داده شود
معاون اول رئیس جمهور:

بیمه محلات کم‌ برخوردار پوشش کامل داده شود

مخبر، معاون اول رئیس جمهور گفت: همه دستگاه‌های دولتی و پشتیبان باید وظایف خود در اجرای طرح توانمندسازی و زیر پوشش قرار گرفتن محلات کم‌ برخوردار را به‌صورت کامل انجام دهند.

به گزارش بازار، محمد مخبر، امروز (پنجشنبه ۲۶ اسفند) در مراسم طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار کشور و همچنین اعلام پوشش کامل بیمه سلامت ۲۶۰ محله کم برخوردار استان تهران در امام زاده یحیی (ع) با تأکید بر این‌که مردم همواره نقش اساسی و کلیدی در حل مشکلات کشور داشته‌اند، اظهار داشت: در اوایل حمله رژیم بعثی به کشور و با وجود مشکلات برای سران ارتش و همچنین سازماندهی نشدن سپاه پاسداران، این مردم بودند که با کمترین و ساده‌ترین سلاح‌های نظامی جلوی بعثی‌ها ایستادند.

مخبر ادامه داد: در حوادث بعدی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین جریان منافقین نیز مردم نقش اساسی در مقابل این فتنه‌ها داشتند و در سالیان بعد و پس از اعمال تحریم‌های دشمنان هم در برابر تحریم‌ها ایستادگی و مقابله کردند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این‌که نباید محلات کم برخوردار و فقیر در حاشیه شهرها وجود داشته باشند، گفت: وضعیت بهداشت، معیشت، امنیت و زیرساخت‌های انرژی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با وضعیت کنونی قابل مقایسه نیست، تا جایی که قبل از انقلاب در شهرهای بزرگ ۳۰۰ هزار نفری تنها سه پزشک خارجی مشکلات سلامت و بهداشتی مردم را حل می‌کردند و در زمینه تأمین انرژی، از ژنراتور برای تولید برق استفاده می‌شد، اما در طول ۴۰ سال گذشته با تلاش مسئولان نظام، زیرساخت‌های زندگی برای مردم در سراسر کشور به‌ویژه مناطق محروم و کم برخوردار فراهم شده است.

مخبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اولویت واگذاری اقتصاد به مردم در دولت سیزدهم، اظهار داشت: دولت سیزدهم به دنبال این است که با تأکید رئیس جمهور، برنامه ریزی‌های لازم و منظم انتقال اقتصاد از دولت به مردم انجام شود.

وی همچنین با اشاره به طرح توانمندسازی و همچنین تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار کشور، گفت: با اجرای این طرح، برخی مشکلات و گرفتاری‌های مردم در بخش‌های مسکن، اشتغالزایی، امنیت، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و بازگرداندن آسیب‌دیدگان به دامان خانواده در یک بازه زمانی رفع می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این‌که خوشبختانه امروز محلات کم برخوردار استان تهران تحت پوشش کامل بیمه سلامت قرار می‌گیرند، افزود: سلامت جزو مواردی است که با به خطر افتادن آن زندگی یک فرد و همه خانواده تحت تأثیر قرار می‌گیرد تا جایی‌که افراد حاضرند همه دارایی خود را برای بازگرداندن سلامت فرد بیمار هزینه کنند.

مخبر ابراز امیدواری کرد با توجه به سیاست و اولویت نظام، اجرای طرح توانمندسازی و تحت پوشش قرار گرفتن محلات کم برخوردار به سرعت در کل کشور توسعه یابد و گفت: با توجه به حساسیت بالای رهبر معظم انقلاب برای حل مشکلات نیازمندان باید همه دستگاه‌های دولتی و پشتیبان، وظایف خود را در این زمینه به‌صورت کامل انجام دهند.

کد خبر: ۱۴۱٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha