۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
اگر همه خطوط قرمزمان رعایت شود، آماده توافق نهایی هستیم
وزیر امور خارجه:

اگر همه خطوط قرمزمان رعایت شود، آماده توافق نهایی هستیم

وزیر خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای انگلیسی گفت: آنچه می‌تواند رسیدن به توافق خوب و پایدار را قطعی کند، رفتار واقع بینانه آمریکا و عدم طرح مطالبات جدید و نادرست است.

به گزارش بازار، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس، امشب (چهارشنبه) ۲۵ اسفند ماه در تماسی تلفنی، درباره مسائل مربوط به روابط دوجانبه و تحولات بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه انگلیس در این تماس، از تحولات جدید در روابط دوجانبه ایران و انگلیس ابراز خرسندی کرد و خواستار گسترش روابط دو کشور شد.

امیرعبداللهیان نیز ضمن استقبال از بازپرداخت بدهی بیش از چهار دهه‌ای انگلیس به عنوان حق ملت بزرگ ایران، ابراز امیدواری کرد با اقدامات اعتمادساز زمینه توسعه روابط فراهم شود.

گفتنی است، «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس نیز امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور بدهی خود در رابطه با تجهیزات نظامی را به ایران پرداخت کرده و همچنین آزادی «نازنین زاغری» را مورد تایید قرار داد و اعلام کرد: «به موازات آن (آزادی دو جاسوس زندانی در ایران)، همانطور که گفته بودیم، بدهی IMS (خدمات نظامی بین‌المللی) را نیز تسویه کرده‌ایم». وزیر امور خارجه انگلیس طی سخنانی در مجلس عوام این کشور تصریح کرد که پول پرداخت‌شده به ایران بدهی قانونی انگلیس بوده است.

کد خبر: ۱۴۱٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha