۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
شالیزارهای مازندران آماده نشاکاری است/ افزایش ۲ برابری صادرات محصولات کشاورزی
در گفتگو با بازار مطرح شد:

شالیزارهای مازندران آماده نشاکاری است/ افزایش ۲ برابری صادرات محصولات کشاورزی

بابل - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: حدود ۲۰۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان با انجام شخم و شیار و خزانه گیری برای نشا آماده شده است.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در حال حاضر شخم و شیار بیش از ۹۰ درصد شالیزارهای استان به پایان رسیده است، افزود: همچنین بیش از ۸۰ درصد شالیزارهای استان عملیات خزانه گیری برنج را انجام داده اند.

وی با اشاره به آماده شدن ۹۰ بانک نشا برای کشت مکانیزه در شالیزارهای استان گفت: در حال حاضر درصد بالایی از مزارع استان در مرحله نشاکاری قرار دارند.

وی در پاسخ به دستمزدهای بالای کارگران غیربومی و نشاکاران اظهار داشت: میانگین نرخ دستمزد روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان بوده و نرخ های غیرواقعی و بالا صحت ندارد و با این حال این مسئله در حال رصد است.

شهیدی فر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روند رو به رشد صادرات محصولات باغی و کشاورزی در استان گفت: میزان صادرات محصولات باغی و کشاورزی سال قبل در استان دو برابر شده است و حدود ۲۰۰ هزار تن مرکبات و کیوی و ۲۰۰ هزار تن محصولات باغی در استان صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: بدون شک امسال با راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی فرایند صادرات محصولات کشاورزی و باغی در استان جهش خواهد داشت.

کد خبر: ۱۴٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha