۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳
رسیدن به توافق در مذاکرات وین به روسیه بستگی ندارد
نماینده روسیه:

رسیدن به توافق در مذاکرات وین به روسیه بستگی ندارد

اولیانوف، نماینده روسیه گفت: از گمانه زنی‌ها درباره موضع روسیه در مرحله نهایی مذاکرات وین و سوء تفاهم ها، تفسیرهای نادرست و تحریف واقعیت‌ها خسته شده ام.

به گزارش بازار، میخائیل اولیانوف سفیر روسیه در مقر اروپایی سازمان ملل متحد و مذاکره کننده ارشد این کشور در مذاکرات رفع تحریم های ظالمانه علیه ایران در وین در حساب توئیتری خود و در واکنش به اظهار نظر لورنس نورمن خبرنگار وال استریت ژورنال در زمینه تصمیم روسیه به نرم‌تر کردن سیاست خود در قبال تقاضای تضمینی در توافق با ایران، نوشت: فاجعه است!

اولیانوف افزود: من از گمانه زنی‌ها در مورد موضع روسیه در مرحله نهایی مذاکرات وین و سوء تفاهم ها، تفسیرهای نادرست و تحریف واقعیت‌ها خسته شده ام. ختم کلام اینکه رسیدن به توافق به روسیه بستگی ندارد، بلکه به دیگران به ویژه آمریکا بستگی دارد.

در خبری دیگر؛ خبرگزاری ایتارتاس گزارش داد: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه بعد از گفتگو با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود گفت که اوضاع کنونی توافق هسته‌ای ایران ناشی از درخواست‌های لجام گسیخته آمریکاست.

لاوروف افزود، گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر این که آمریکا ممکن است توافق نامه جدیدی بدون مشارکت روسیه به ایران پیشنهاد کند، چیزی جز توطئه‌ای دیگر برای فرار از مسئولیت نیست.

کد خبر: ۱۴۱٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha