۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
مرکبات مازندران روانه ۲۶ استان شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

مرکبات مازندران روانه ۲۶ استان شد

ساری- عنایتی، سرپرست جهاد کشاورزی مازندران از روانه شدن مرکبات استان برای تنظیم بازار شب عید به ۲۶ استان کشور خبر داد.

حسن عنایتی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به خرید ۲۸ هزار تن مرکبات تنظیم بازار ویژه شب عید گفت: تاکنون این محصول به میزان ۲۱ هزار تن به ۲۶ استان کشور ارسال شده است.

وی با اشاره به سفر استانی رئیس جمهور به استان از تخصیص ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه منابع طبیعی و ۲۵۰ میلیارد تومان به حوزه شیلات خبر داد و گفت: برای بهسازی بنادر صیادی استان، ساماندهی کردن و اقتصادی کردن شغل صیادی، ۱۴۲ میلیاردتومان به حوزه تحقیقات کشاورزی و منابعط بیعی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه برای تجهیز و تکمیل پروژه های تحقیقات برنج ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است، افزود: امیدواریم با تامین اعتبار و اجرای طرح ها شاهد شکوفایی بخش های مرتبط کشاورزی باشیم.

عنایتی همچنین با اشاره به تامین گوشت قرمز و سفید، روغن، شکر و برنج در استان گفت: هیچ محدودیتی نداریم و می توانیم نیازهای بازار را در استان تامین کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه کشت قراردادی برنج در استان اجرا می یشود، گفت: کشاورزی قراردادی از جمله برنامه های محوری و راهبردی است و با توجه به اینکه مازندران ۴۰ درصد برنج کشور را تامین می کند باید ارقام پرمحصول را توسعه دهیم تا بتوانیم نیازهای داخلی را با برنج ایرانی تامین کنیم.

کد خبر: ۱۴۱٬۱۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha