۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
۲۳ دستگاه اجرایی مقصر اصلی اجرا نشدن قانون هوای پاک
رئیس فراکسیون حفاظت محیط زیست مجلس مطرح کرد

۲۳ دستگاه اجرایی مقصر اصلی اجرا نشدن قانون هوای پاک

رفیعی، رئیس فراکسیون حفاظت محیط زیست مجلس گفت: ۲۳ دستگاه اجرایی مقصر اصلی آلودگی هوای کلانشهرها هستند.

به گزارش بازار، سمیه رفیعی رئیس فراکسیون حفاظت محیط زیست مجلس در حاشیه دیدار با مدیر عامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور افزود: تا سال گذشته اجرای قانون هوای پاک بودجه مشخصی نداشت که با پیگیری‌های فراکسیون؛ ردیف بودجه مشخصی برای این امر در نظر گرفته شد هر چند این ردیف بودجه بسیار کم است.

وی در پاسخ به اینکه کدام دستگاه‌ها بیشترین تقصیر را در اجرا نشدن قانون هوای پاک داشته اند گفت: همه دستگاه‌ها کوتاهی کرده اند و طبق محاسبات دیوان محاسبات کشور اجرای قانون هوای پاک در کل ۹ در صد از ۱۰۰ درصد بوده است.

رئیس فراکسیون حفاظت محیط زیست مجلس افزود: دلیل اجرا نشدن قانون هوای پاک را باید از دستگاه‌های اجرایی پرسید وظیفه ما فقط نظارت است که ما این کار را انجام داده ایم.

رفیعی با تاکید بر اینکه مجلس موضوع اجرای قانون هوای پاک را مجدانه دنبال می‌کند درباره برنامه‌های مجلس درباره ناوگان فرسوده کشور گفت:در مورد خودروهای حمل و نقل عمومی با یک بحران مواجه و نیاز به صرف هزینه سنگین هستیم که خوشبختانه با رایزنی‌های انجام شده با وزارت نفت قرار شد از محل تهاتر نفت، هم برای خرید و نوسازی و هم برای اورهال این کار انجام شود.

کد خبر: ۱۴۰٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha