۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
انجام ۳۵ هزار کیلومتر خطی اکتشافات ژئوفیزیک هوایی در سال ۹۸
رئیس سازمان زمین‌شناسی اعلام کرد

انجام ۳۵ هزار کیلومتر خطی اکتشافات ژئوفیزیک هوایی در سال ۹۸

شهیدی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور اعلام کرد که اکتشافات ژئوفیزیک هوایی در سال گذشته ۳۵ هزار کیلومتر خطی بوده است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، علیرضا شهیدی گفت: میزان برداشت‌های ژئوفیزیک هوایی که برای سال گذشته هدف گذاری شده بود، ۳۰ هزار کیلومتر خطی بوده که با انجام ۳۵ هزار کیلومتر خطی از برنامه هدف گذاری شده نیز فراتر رفتیم.

وی همچنین ادامه داد: در حوزه تهیه نقشه های مهندسی و مخاطرات زمین شناسی مانند زلزله، ریزگرد، سیل، فرونشست، تغییرات اقلیم و دریایی و... نیز ۳۵ ورقه نقشه تهیه شد و تعداد نقشه های زمین شناسی کاربردی تهیه شده نیز ۴۷ ورقه نقشه بوده است که هدف تعیین شده را محقق ساخت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور همچنین تصریح کرد: در حوزه شناسایی، پی جویی، اکتشافات عمومی و تفصیلی پتانسیل های معدنی نیز ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع هدف گذاری شده بود که با انجام ۱۲۰ هزار کیلومتر مربع از برنامه تعیین شده فراتر رفتیم.

شهیدی در ادامه با اشاره به اینکه آنالیز نمونه های زمین شناسی و اکتشافات معدنی نیز ۲۸ هزار نمونه بوده است، گفت: در این بخش نیز از رقم ۲۷ هزار نمونه هدف گذاری شده فراتر رفتیم.

وی در پایان گفت: سال گذشته پتانسیل یابی و ارزیابی ژئوفیزیک برای یک محدوده در کشور(استان البرز) نیز به انجام رسید.

کد خبر: ۱۴٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha