۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
سرمایه گذاری آرامکو در چین؛ حضور پررنگ عربستان و مقابله با نوسانات فعلی بازار انرژی
بازار گزارش می‌دهد؛

سرمایه گذاری آرامکو در چین؛ حضور پررنگ عربستان و مقابله با نوسانات فعلی بازار انرژی

سرمایه گذاری آرامکو در یک مجتمع بزرگ پالایشگاهی و پتروشیمی در شمال شرق چین نه تنها حضور خود را در این کشور گسترش می دهد، بلکه با ریسک در برابر نوسانات فعلی بازار انرژی مقابله می کند.

به گزارش بازار؛ آرامکو عربستان قصد دارد از طریق سرمایه گذاری مشترک در یک مجتمع بزرگ یکپارچه پالایشگاهی و پتروشیمی در شمال شرق چین سرمایه گذاری کند، اقدامی که نه تنها حضور خود را گسترش می دهد، بلکه با ریسک در برابر نوسانات فعلی بازار انرژی مقابله می کند.

این شرکت در روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این پروژه که در پانجین، استان لیائونینگ شمال شرق چین واقع شده است، فرصتی را برای آرامکو فراهم می‌کند تا پس از شروع عملیات در سال ۲۰۲۴، روزانه ۲۱۰ هزار بشکه نفت خام را به این مجتمع عرضه کند. این شرکت ظرفیت پالایشگاهی ۳۰۰ هزار بشکه در روز و کراکر بخار مبتنی بر اتیلن را ترکیب خواهد کرد.

این آخرین اقدام آرامکو برای گسترش حضور خود در چین است که پس از آن امضای یادداشت تفاهمی با شرکت پتروشیمی و پالایشگاهی چین یا سینوپک به عنوان بزرگترین پالایشگاه جهان از نظر حجم به منظور گسترش همکاری بالقوه پایین دستی در این کشور اعلام شد.

این بیانیه اعلام کرده که دو طرف از شرکت پالایش و پتروشیمی فوجیان در انجام یک مطالعه امکان سنجی برای بهینه سازی و گسترش ظرفیت حمایت خواهند کرد.

بر همین اساس، یک تحلیلگر مسائل انرژی معتقد است که با توجه به پس‌زمینه افزایش قیمت نفت و افزایش فشار مالی، تقویت همکاری‌ها و گسترش زنجیره کسب‌وکار برای مقابله مشترک با خطرات احتمالی برای شرکت‌های بزرگ نفتی در سراسر جهان عملی است.

بازار در بیشتر زمان هفته گذشته نوسانات گسترده‌ای را پشت سر گذاشته است، تحولاتی که شامل ممنوعیت ایالات متحده بر واردات نفت، گاز و انرژی روسیه و تصمیم بریتانیا برای توقف تدریجی واردات نفت روسیه تا پایان سال ۲۰۲۲ می‌شود.

لو زوکسیان، رئیس اطلاعات و تحقیقات موسسه تحقیقات اقتصاد و توسعه سینوپک، گفت: همکاری شرکت های نفتی جهانی در هر دو بخش بالادستی و پایین دستی، در برابر چنین خطراتی خود را بهتر آماده می کند.

او گفت: نوسانات بازار منجر به همکاری بیشتر بین کشورهای غنی از منابع و مصرف کنندگان بزرگ انرژی خواهد شد ضمن اینکه این همکاری در زمینه خدمات پالایشی و مهندسی و همچنین تحقیق و توسعه علم و فناوری سودمند است.

محمد القحطانی، معاون ارشد محصولات پایین دستی آرامکو نیز اعلام کرد: چین سنگ بنای استراتژی توسعه پایین دستی عربستان در آسیا و محرک فزاینده مهم تقاضای جهانی مواد شیمیایی است.

کد خبر: ۱۴۰٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha