۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
معرفی ناشران بورسی برتر سال ۱۴۰۰

معرفی ناشران بورسی برتر سال ۱۴۰۰

آیین تجلیل از ناشران برتر بازار سرمایه با حضور مدیران عامل و نمایندگان ۱۵ شرکت برگزیده در سازمان بورس برگزار شد.

به گزارش بازار، در بخش نخست این مراسم، ۱۱ شرکت بورسی که سود سهام خود را از طریق سامانه سجام و پیش از موعد مقرر قانونی به سهامداران خود پرداخت کرده اند معرفی شدند.

فنرسازی خاور، پلی پروپیلن جم، پتروشیمی خراسان، پتروشیمی بوعلی سینا، شرکت ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی تندگویان، شرکت شیمی دارویی داروپخش، شرکت معدنی چادرملو، شرکت پلیمر آریاساسول، بورس کالای ایران و شرکت همکاران سیستم، ۱۱ شرکتی بودند که بر اساس شاخص‌هایی همچون پرداخت سود نقدی سهامداران در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق سامانه سجام و نیز افزایش سودآوری شرکت و استمرار آن طی سال‌های اخیر؛ به عنوان ناشران برتر بورسی سال ۱۴۰۰ ا معرفی شده اند.

همچنین از مدیران عامل ۴ شرکت توسعه مدیریت نیروگاهی جهرم، مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن، بورس انرژی ایران و گروه صنعتی بوتان هم به دلیل سرعت عمل در افشای اطلاعات از طریق سامانه کدال و تکریم سهامداران، تجلیل شد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار هم در آیین تجلیل از ناشران برتر بورسی سال ۱۴۰۰ با اشاره به افزایش تعداد سهامداران شرکت‌های بورسی و چالش‌های پیش روی سهامداران برای دریافت سود نقدی گفت: با توجه به افزایش تعداد سهامداران شرکت‌های بورسی، لازم بود تا همه ناشران در این حوزه نیز عملکرد بهتری داشته باشند از این رو با تلاش‌های صورت گرفته امسال بالغ بر ۲۸۲ شرکت بورسی سهام خود را از طریق سجام پرداخت کردند.

مجید عشقی در ادامه افزود: خوشبختانه با تمهیداتی که سازمان بورس اتخاذ کرده است مدت زمان رسوب وجوه مربوط به سود نقدی سهامداران در شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه به یک الی دو روز کاهش یافته است.

تصریح کرد: با هدف خدمت رسانی بهتر به جامعه سهامداری کشور سامانه جدید توزیع سود، به گونه‌ای طراحی شد که ضمن واریز سود همه ناشران از طریق سجام، وجوه مورد نظر مدت زمان کمتری در حساب شرکت سپرده گذاری متوقف شود از این رو طبق رویه جدید از این پس مدت زمان توقف وجوه در سپرده گذاری به کمتر از یک الی دو روز کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان بورس در ادامه با اشاره به نقش نظارتی این سازمان بر عملکرد نهادهای بازار سرمایه گفت: سازمان بورس معمولا در حوزه ارزیابی عملکرد ناشران بورسی، به ارزیابی تخلفات و برخورد با آن می‌پرداخت، اما این بار از ناشرانی که همکاری خوبی در حوزه‌های متعدد با سازمان و مجموعه بازار سرمایه دارند قدردانی شد.

عشقی با اشاره به راه اندازی میز صنعت در این سازمان تصریح کرد: میز صنعت که امسال در سازمان بورس راه اندازی شد در حال حاضر در قالب اداره‌ای مستقل فعالیت میکند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد از سال ۱۴۰۱ مینه بررسی، پیگیری و رفع مشکلات ناشران جدی‌تر از قبل در سطوح کلان کشور اعم از دولت، مجلس و دیگر مراجع تصمیم گیرنده فراهم شود.

کد خبر: ۱۴۰٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha