سیاست‌های انقباضی بانک‌ها در ماه‌های پایانی سال برای واحدهای تولیدی مخاطره‌آمیز است
رئیس اتاق سمنان:

سیاست‌های انقباضی بانک‌ها در ماه‌های پایانی سال برای واحدهای تولیدی مخاطره‌آمیز است

رئیس اتاق سمنان با اشاره به اینکه صاحبان کسب‌وکار در ماه‌های پایانی سال برای پرداخت حقوق، پاداش و عیدی به نقدینگی نیاز دارند، سیاست‌های انقباضی بانک‌های در این ایام را مخاطره‌آمیز دانست.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، در هشتاد دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان، افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و بلوکه شدن بخشی از تسهیلات توسط سیستم بانکی مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در این نشست گفت: در ۱۰ سال گذشته مقام معظم رهبری توصیه و تأکید بر مسائل اقتصادی داشته، راهبردها و هدف‌ها را مشخص و اقتصاد مقاومتی را به‌عنوان الزام و خط‌مشی معرفی کرده‌اند و شورای گفت‌وگو باید در همین مسیر نسبت به شناسایی و رفع مشکلات فعالان اقتصادی اقدام کند.

علی‌اصغر جمعه‌ای در هشتاد دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان، مسدود کردن تسهیلات توسط بانک‌ها در ماه‌های آخر سال را برای واحدهای تولیدی مخاطره‌آمیز خواند و تصریح کرد: با توجه به سه پرداخت حقوق، پاداش و عیدی توسط صاحبان کسب‌وکار ضرورت دارد بانک‌های عامل سیاست‌های انقباضی خود را تغییر بدهند.

در ادامه نشست، عبداللهی، رئیس‌کل دادگستری استان سمنان نیز توجه به مسائل اقتصادی را مهم ارزیابی کرد و گفت: دغدغه مدیران حل موارد پیش روی تولید است، چالش‌ها و تنگناها در نشست‌های کارشناسی مورد بررسی قرار می‌گیرد همه مسئولان تشریک‌مساعی دارند، وحدت نظر و هماهنگی در بین دستگاه‌های اجرایی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد مراکز داوری در اتاق‌های بازرگانی اختلافات فی‌مابین تجار و تولیدکنندگان در این مراکز مورد بررسی قرار می‌گیرد در اتاق داوری بسیاری از اختلاف‌نظرها با توجه به زبان مشترک بسیار زود مورد حل‌وفصل قرار می‌گیرد.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان خطاب به تجار و تولیدکنندگان گفت: در صورت مشکلات قضایی قبل از مراجعه به دادگستری به مراکز داوری مراجعه کنند بسیاری از مسائل اقتصادی چون تخصصی است در این مراکز به‌درستی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

سید محمدرضا هاشمی استاندار و رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نیز در این نشست گفت: اتفاقات خوبی در حوزه‌های مختلف در سطح استان طی سالی که گذشت در سایه انسجام و همدلی صورت گرفت که بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: از تلاش‌های صورت گرفته در ستاد احیای واحدهای راکد استان و دست‌اندرکاران آنکه منجر به راه‌اندازی ۳۲ واحد تولیدی تعطیل شد، تقدیر و تشکر دارم.

هاشمی افزود: در بحث تسهیلات رونق تولید در کشور نیز استان سمنان با پرداخت ۱۴.۶ تسهیلات کل کشور، رتبه اول را به خود اختصاص داد که از بانک‌های عامل قدردانی می‌شود.

وی اظهار کرد: تاکنون بالغ‌بر ۸۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور به استان سمنان تخصیص کامل یافته است که برای اجرای طرح‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی استان در اختیار قرار گرفته است.

استاندار سمنان تصریح کرد: امروز شاهدیم که با پیگیری‌های صورت گرفته و در ادامه سفر پر خیر و برکت دولت مردمی حضرت آیت‌الله رئیسی به استان، قرارداد خرید ۲ هزار دستگاه اتوبوس دیزلی درون‌شهری مابین وزارت کشور و گروه تولیدی عقاب افشان منعقد شده است که از دیگر دستاوردهای ارزنده در سال ۱۴۰۰ است.

وی همچنین خبر داد: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه تسهیلات اقتصادی از محل سفر ریاست جمهوری به استان تخصیص یافته که در جهت جذب آن باید اقدامات لازم در دستور کار باشد

استاندار سمنان در پایان گفت: پیگیری مصوبات سفر امری مهم و حائز اهمیت است که باید به‌صورت ویژه در دستور کار مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

کد خبر: ۱۴۰٬۷۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha