۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
حذف ارز ترجیحی نیازمند ایجاد فضای اقناعی و توجه به معیشت مردم است
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

حذف ارز ترجیحی نیازمند ایجاد فضای اقناعی و توجه به معیشت مردم است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: حذف ارز دولتی نیازمند ایجاد سازوکارها و زیرساخت‌های لازم است و مقام‌های تصمیم گیرنده کشور باید در این حوزه نظر یکسان داشته باشند و در کف جامعه نیز فضای اقناعی ایجاد شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست شامگاه گذشته(۲۲ اسفندماه) کمیسیون متبوع خود، گفت:دستور کار اول نشست کمیسیون کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی به موضوع ارز ترجیحی اختصاص پیدا کرده بود.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ارز ترجیحی ذاتا فساد زا است و باید حذف شود اما شرط مهم آن مراقبت و توجه به معیشت مردم است، عنوان کرد: البته حذف ارز دولتی نیازمند ایجاد سازوکارها و زیرساخت‌های لازم است و مقام‌های تصمیم گیرنده کشور باید در این حوزه نظر یکسان داشته باشند و در کف جامعه نیز فضای اقناعی ایجاد شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان باید اطمینان داشته باشند که در جریان حذف ارز ترجیحی زیان نمی‌بینند، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه متولی در حوزه محصولات کشاورزی باید نقشه راهی را در زمینه ارز ترجیحی تهیه کند و طی هفته آینده مباحث را به کمیسیون کشاورزی ارائه نماید.

وی با بیان اینکه دستور کار دوم نشست کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص صادرات محصولات کشاورزی به روسیه بود، تصریح کرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته از فرصت‌های به وجود آمده برای تصاحب سهم بیشتر از بازار صادرات محصولات کشاورزی به کشور روسیه به خوبی عمل نکرده‌ایم.

عسکری با تاکید بر اینکه در حال حاضر کشور روسیه اعلام کرده است که به محصولات کشاورزی ایران نیازدارد، عنوان کرد: فردا (دوشنبه ۲۳ اسفندماه) کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور مسئولین تراز اول اجرایی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی در خصوص اتخاذ تدابیر مناسب برای صادرات محصولات کشاورزی به کشور روسیه نشستی را برگزار می‌کند.

کد خبر: ۱۴۰٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha