۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹
ضرورت حمایت از ایده‌های فناورانه در راستای رونق تولید
وزیر علوم مطرح کرد

ضرورت حمایت از ایده‌های فناورانه در راستای رونق تولید

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: باید یک ارتباط منطقی بین حمایت‌های دولتی و بخش خصوصی ایجاد شود تا از ایده‌های فناورانه و نوآورانه در راستای رونق تولید و اشتغال زایی جوانان حمایت شود.

به گزارش بازار، محمدعلی زلفی گل بیان کرد: یکی از وظایف صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.

وی گفت: حمایت‌های بخش خصوصی از صندوق پژوهش و فناوری استان‌ها، متمرکز شده و ۵۱ درصد از سهام صندوق‌های پژوهش و فناوری استان‌ها مختص سهام بخش خصوصی و ۴۹ درصد از سهام آن‌ها مربوط به بخش دولتی است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه باید حمایت از ایده‌های فناورانه در راستای رونق تولید و اشتغال زایی شکل بگیرد تاکید کرد: تلاش شده تا ارتباط منطقی بین حمایت‌های دولتی و حمایت بخش خصوصی ایجاد شود تا از ایده‌های فناورانه و نوآورانه در راستای رونق تولید و اشتغال زایی جوانان حمایت شود.

زلفی گل در ادامه گفت: ما باید بتوانیم صندوق‌های پژوهش و نوآوری را تقویت کنیم و از مدیر عامل صندوق نوآوری و شکوفایی نیز درخواست شده که با حمایت صدا و سیما شرایطی را ایجاد کنیم که ایده‌ها و شرکت‌های دانش بنیان را مردمی و در قالب بورس به مردم معرفی کنیم و مردم با خرید بورس از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند و بستر لازم برای کار آفرینی و ایجاد اشتغال جوانان شکل بگیرد.

وی در پایان تاکید کرد: هم اکنون عزم جدی برای راه اندازی جهاد کارآفرینی در کشور را داریم.

کد خبر: ۱۴۰٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha