۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
هند در بخش نفت و گاز روسیه سرمایه‌گذاری می‌کند

هند در بخش نفت و گاز روسیه سرمایه‌گذاری می‌کند

روسیه از هند خواست در بخش نفت و گاز این کشور سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهد.

به گزارش بزار به نقل از وزارت نفت، روسیه از هند خواست سرمایه‌گذاری‌های خود در بخش نفت و گاز این کشور تحریم‌شده را تعمیق کند و قصد دارد شبکه‌های فروش شرکت‌های روس را در سومین اقتصاد بزرگ آسیا گسترش دهد.

اقتصاد روسیه با عمیق‌ترین بحران خود از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ روبه‌روست، زیرا غرب تحریم‌های شدیدی را علیه مسکو به‌دلیل تهاجم این کشور به اوکراین اعمال کرده است.

الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه، در بیانیه‌ای که اواخر روز جمعه (۲۰ اسفندماه) توسط سفارت روسیه در هند منتشر شد، اظهار کرد: صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه به هند به یک میلیارد دلار نزدیک شده است و فرصت‌های روشنی برای افزایش این رقم وجود دارد.

نواک به هاردیپ سینگ پوری، وزیر نفت و گاز طبیعی هند گفت: علاقه‌مند جذب بیشتر سرمایه‌های هند در بخش نفت و گاز روسیه و گسترش شبکه‌های فروش شرکت‌های روس در هند هستیم.

ایالات متحده این هفته واردات نفت از روسیه را ممنوع و بریتانیا اعلام کرد تا پایان سال آن را به‌تدریج لغو خواهد کرد، انتظار می‌رود این اقدام‌ها بازار جهانی انرژی را بیشتر مختل کند زیرا روسیه دومین صادرکننده بزرگ نفت خام جهان است.

شرکت‌های دولتی هند در میدان‌های نفت و گاز روسیه سهام دارند، این در حالی است که شرکت‌های روس از جمله روسنفت، بیشتر سهام پالایشگاه هندی نایارا انرژی را در اختیار دارد، بعضی از شرکت‌های هندی نیز نفت روسیه را خریداری می‌کنند.

کد خبر: ۱۴۰٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha