۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
مازندران از صنایع مادر و بزرگ دور نگه داشته شده است
رئیس خانه صمت مازندران:

مازندران از صنایع مادر و بزرگ دور نگه داشته شده است

ساری- رضوی، رئیس خانه صمت مازندران با بیان اینکه استان از صنایع بزرگ و مادر دور نگه داشته شده است، گفت: می توان این صنایع را در مازندران احداث کرد.

سید مجتبی رضوی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سطح شهرک های صنعتی استان بسیار پایین است، افزود: متاسفانه مازندران به عنوان قطب صنعت دیده نشده و چندان به حوزه صنعت و معدن در استان توجه نشده است.

وی شمار واحدهای صنعتی شناسنامه دار در استان را دو هزار واحد ذکر کرد و گفت: این واحدها در حوزه های مختلف سلولزی، کانی، فلزی و غیره مشغول به فعالیت هستند و وضعیت کنونی محصول سیاست گذاری های گذشته است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات زیادی گریبانگیر بخش صنعت و معدن استان است، افزود: این مشکلات دارای راه حل بوده و باید برای حل آن تلاش کرد.

رضوی با اظهار اینکه اروپا به عنوان قاره سبز شناخته می شود و بزرگترین کارخانه های تخصصی در آن راه اندازی شده است، گفت: در قرن ۲۱ برای هر مسئله ای می توان راه حلی پیدا کرد و اینکه به بهانه محیط زیست اجازه رشد صنعت داده نشود، کاری غیرتخصصی است و اگر آلودگی در فرآیند تولید ایجاد شود می تواند با ایجاد تصفیه خانه های آب و فاضلاب آن را مدیریت کرد.

رئیس خانه صنعت در مازندران یادآور شد: در حال حاضر بخشی از صنعت به عنوان صنایع منطبق با ساختار جغرافیایی در استان قابلیت رشد دارد و متاسفانه از صنایع مادر و بزرگ فولاد و پتروشیمی دور ماندیم و این صنایع قابلیت احداث در استان را دارند.

وی گفت: در صنایع مادر و بزرگ، استارتاپ های خوبی در استان وجود دارد که می تواند به صنایع پربازده تبدیل شوند.

کد خبر: ۱۴۰٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha