۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۵
یوآن جایگزین دلار و یورو در بانک‌های روسیه

یوآن جایگزین دلار و یورو در بانک‌های روسیه

بانک دولتی وی تی پی روسیه برای جذب مشتریان، حداکثر نرخ بهره را برای سپرده‌ها با ارز چین (یوآن) می‌دهد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، با جدایی رسمی روسیه از ارزهای دلار و یورو، بانک دولتی وی تی بی به مشتریان خود این فرصت را داده که حساب‌های پس‌انداز با یوان چین را با حداکثر نرخ بهره ۸ درصد باز کنند. وی تی پی، دومین بانک بزرگ روسیه از تحریم‌های غرب با هدف انزوای مالی کامل روسیه به دلیل جنگ در اوکراین ضربه خورده است. این بانک در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به افزایش نرخ دلار و یورو، بسیاری از مشتریان به سرمایه‌گذاری در سایر ارزها علاقه نشان داده و یوان یکی از مقرون به صرفه‌ترین و امیدوارکننده‌ترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری است.

طبق گزارش‌ها، مشتریان فعلی می‌توانند سپرده‌های خود را غیرحضوری و در وی تی پی آنلاین با حداقل مبلغ ۱۰۰ یوان (۱۶ دلار) باز کنند. حداقل واریزی در شعبه‌های وی تی بی، معادل ۵۰۰ یوان است. به گفته این بانک، پیشنهاد سودآورترین سپرده‌گذاری، برای سایر ارزهای خارجی خواهد بود. سود سالانه سپرده سه ماهه، به دلار، ۸ درصد و به یورو، ۷ درصد است. در حال حاضر سپرده شش ماهه به روبل، سود سالانه ۲۱ درصد را ارائه می‌دهد. وی تی پی گفت که در هفته گذشته، مشتریان بیش از یک تریلیون روبل (۱۵ میلیارد دلار) در پس اندازهای سنتی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

موسسات مالی روسیه پس از اعمال تحریم‌های مرتبط با اوکراین تحت فشار بالایی قرار گرفته‌اند. پس از اعلام تعلیق فعالیت‌های شرکت‌های ویزا و مسترکارت در این کشور، این بانک‌ها مجبور شدند، استفاده از سیستم یونیون پی را برای کارت‌های اعتباری آغاز کنند. رئیس بخش تحقیقات آسیا در گروه بانکی استرالیا و نیوزلند، به بلومبرگ گفت: برخی از بانک‌های روسیه نمی‌توانند به ارزهای دیگر دسترسی پیدا کنند و احتمالا یوان بهترین جایگزین است. با این حال، آسان‌ترین راه برای افزایش یوان در روسیه، دریافت یوان از طریق معاملات است. مشتریان بانک‌های روسی، می‌توانند در قبال فروش به چین، یوآن دریافت کنند.

کد خبر: ۱۴۰٬۵۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha