۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
افزایش قیمت بلیط هواپیما غیر قانونی است| همکاری صمت و وزارت راه برای واردات ۷۵۰ لکوموتیو
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی:

افزایش قیمت بلیط هواپیما غیر قانونی است| همکاری صمت و وزارت راه برای واردات ۷۵۰ لکوموتیو

افندی زاده، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افزایش قیمت بلیط هواپیما غیر قانونی است، گفت: وزارت صمت و وزارت راه برای واردات ۷۵۰ لکوموتیو به تفاهم رسیدند.

به گزارش خبرنگار «بازار»، شهریار افندی زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه افزایش قیمت بلیط هواپیما غیر قانونی است گفت: مردم هرگونه افزایش قیمت بلیط هواپیما را به سازمان هواپیمایی گزارش کنند. پس دقت داشته باشیم که قیمت های نوروزی بر اساس نرخ های دو ماه گذشته است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه قیمت بلیط هواپیما بر اساس نرخ‌های دو ماه پیش است و شرکت‌های هواپیمایی اجازه افزایش قیمت‌ها را ندارند، تصریح کرد: در مجموع در ایام نوروز امسال ۲۵ هزار و ۸۳۵ صندلی برای پروازهای داخلی فراهم شده است.

افندی‌زاده با اشاره به اینکه در ایام نوروز امسال مجوز پرواز ۱۴ هزار و ۷۱ پرواز در مسیرهای داخلی صادر شده گفت: همچنین برای ایرلاین‌های داخلی در مسیرهای خارجی سه هزار و ۵۰ مجوز و برای ایرلاین‌های خارجی نیز ۱۵۳۷ مجوز پروازی صادر شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه ای برای ساخت و یا واردات لوکوموتیو وجود دارد ادامه داد: وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی در سه سال آینده توافق کرده اند که ۷۵۰ لکوموتیو وارد کنند. البته در سه سال آینده ۹۰۰ لکوموتیو نیاز است که مقرر شده ۱۵۰ عدد آنرا مپنا تامین و تولید کند.

افندی زاده با بیان اینکه لکوموتیو یکی از عوامل محدود کننده ناوگان حمل و نقل ریلی است اضافه کرد: برای ارتقاء این ظرفیت با همکاری وزارت صمت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی لکوموتیو مورد نیاز را وارد خواهیم کرد بنابراین طبق تفاهمی که میان وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی شده است مقرر شده تا ۷۵۰ دستگاه لکوموتیو وارد کشور شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: مپنا در کشور که ظرفیت اسمی تولید ۱۰۰ تا ۱۵۰ لکوموتیو در سال را دارد قرار است در این خصوص کمک کند بنابراین بر اساس برآورد صورت گرفته تا ۳ سال آینده به ۹۰۰ دستگاه لکوموتیو نیاز داریم که حدود ۷۵۰ دستگاه را از طریق واردات تامین خواهیم کرد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: قرار است وزارت صمت امکانات لازم را برای تجار فراهم کرده تا بتوانند اقدام به واردات لکوموتیو بکنند با این کار طی سه سال آینده مشکل کمبود لکوموتیو تا حدود زیادی برطرف خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سفر به کشورهای خارجی آزاد است گفت: برای نوروز امسال برای تمام کشورهای همسایه به جز ترکمنستان امکان سفر زمینی وجود دارد و مسافران توجه داشته باشند که برای سفر خارجی باید دو دوز واکسن و PCR منفی داشته باشند.

افندی زاده ادامه داد: محدودیتی برای سفر به ایران وجود ندارد و سفر به کشورهای همسایه آزاد است اما بنا به شرایطی و به دلیل مسائل خاص مرزها بسته است.

وی گفت: اتوبوس‌ها مکلف بودند تا ۵٠ درصد بلیط خود را به صورت اینترنتی بفروشند و ۵٠ درصد مابقی مانده باید در اختیار مسافرانی باشد که به صورت حضوری برای دریافت بلیط مراجعه می کنند.

وی بیان کرد: با تکیه بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ظرفیت‌های حمل و نقل را ارتقاء می‌دهیم و در این رابطه نیز در صندوق توسعه حمل و نقل دولت ۱۹ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند تا بخش خصوصی بتواند با استفاده از این آورده برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل وام بگیرد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی درخصوص مسائل پیش‌آمده در رابطه با گواهی اسقاط خودرو گفت: این موضوع را از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پیگیری می‌کنیم تا پاسخ لازم را بدهد.

کد خبر: ۱۴۰٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha