۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
تولید ۲۵۸۰ تن ماهی پرورشی و ۱۶ میلیون قطعه ماهی زینتی در البرز
مدیر امور شیلات و آبزیان البرز خبر داد؛

تولید ۲۵۸۰ تن ماهی پرورشی و ۱۶ میلیون قطعه ماهی زینتی در البرز

کرج- مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی البرز گفت: در سالجاری در البرز دو هزار و ۵۸۰ تن انواع ماهی پرورشی سردآبی و گرم آبی و همچنین پانزده و نیم میلیون قطعه ماهی زینتی تولید داشتیم.

لاله ضیائیان در گفتگو با بازار با بیان اینکه در سال جاری دو هزار و ۵۸۰ تن انواع ماهی پرورشی سردآبی و گرم آبی و همچنین ۱۵.۵ میلیون قطعه ماهی زینتی در استان البرز تولید شده است، افزود: انواع ماهی پرورشی سرد آبی و گرم آبی موجود در استان شامل ماهی قزل آلا، کپور، خاویاری است و همچنین بیش از ۹۰ گونه ماهی زینتی در استان تولید می شود.

ضیائیان با اشاره به اینکه نیاز ماهی پرورشی استان سالانه ۲۹ هزار تُن می باشد، افزود: تولید سالانه ماهی پرورشی البرز دو هزار و ۵۸۰ تن است و مابقی ماهی مورد نیاز استان از سایر استانها تامین می گردد.

وی در پاسخ به اینکه چقدر افزایش قیمت خوراک آبزیان در سالجاری داشتیم و چقدر از این خوراک وارداتی هستند، گفت: در سال جاری نسبت به سال قبل ۸۷ درصد قیمت خوراک آبزیان افزایش داشته است اما خوراک ماهیان پرورشی در داخل کشور تولید می شود و برای تهیه خوراک با چالش مواجه نیستیم.

دلیل افزایش قیمت ماهی قزل آلا، گران شدن نهاده های پرورش خوراک ماهی و بچه ماهی بود
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی البرز در خصوص دلیل افزایش قیمت در ماهی قزل آلا گفت: به دلیل افزایش نهاده های پرورش ماهی شامل خوراک ماهی و بچه ماهی و سایر نهاده قیمت ماهی قزل آلا افزایش داشته است.

ضیائیان همچنین در پاسخ به اینکه آیا در استان ظرفیت افزایش تولید ماهی و آبزیان داریم یا خیر، گفت: استان البرز با دارا بودن انواع مختلف منابع آبی، ظرفیت بالقوه خوبی را در زمینه امور شیلاتی دارد. این منابع آبی از جنبه اقتصادی برای استان با اهمیت می‌باشد. بعلاوه پرورش ماهی در تلفیق با آب کشاورزی و استفاده از پتانسیل استخرهای ذخیره آب کشاورزی موجود می تواند ظرفیت بسیار مناسبی به منظور افزایش بهره وری و افزایش تولید ماهی در استان داشته باشد.

وی در خصوص اقدامات تشویقی برای سرمایه گذاری توسط جهاد کشاورزی در این حوزه گفت: جهاد در این حوزه نیز مانند دیگر بخش ها اقدامات حمایتی و تسهیلات برای سرمایه گذاران دارد و علاقمندان به سرمایه گذاری در بخش شیلات می توانند پس از دریافت مجوز از تسهیلات اعتباری سرمایه ثابت و سرمایه در گردش استفاده کنند.

کد خبر: ۱۴۰٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha