۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲
لزوم بهره‌مندی از سرمایه گذاری چینی‌ها در اجرای پروژه‌های مشترک

لزوم بهره‌مندی از سرمایه گذاری چینی‌ها در اجرای پروژه‌های مشترک

نماینده مردم تهران در مجلس اعتقاد دارد چینی ها دارای تکنولوژی در عرصه انرژی هستند لذا آنها می توانند در حوزه نفت و گاز اقدامات خوبی انجام دهند تا شاهد جهش در این حوزه باشیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مالک شریعتی نیاسر، در خصوص اهمیت همکاری طولانی مدت ایران و چین، گفت: چین کشور بزرگی بوده و دارای فناوری های بروز است که این مهم می تواند در همکاری های مشترک تاثیر بسزایی برایمان داشته باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش ارتباط راهبردی و ترسیم نقشه همکاری با همسایگان و کشورهای شرقی دارای اهمیت است، اظهار کرد: در واقع باید از همه ظرفیت های دیپلماسی استفاده شود تا در صورت اعمال تحریم، بتوان امور کشور را به خوبی پیش ببریم.

وی ادامه داد: همچنین چینی ها دارای تکنولوژی در عرصه انرژی هستند لذا آنها می توانند در حوزه نفت و گاز اقدامات خوبی انجام دهند تا شاهد جهش در این حوزه باشیم. در این میان حتی قطری ها نیز دارای سرمایه هستند و اعلام آمادگی کردند تا در کنار ایران اقدامات مشترکی انجام دهند که امری قابل تامل است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به چین دارای سرمایه خوبی است، افزود: در واقع برای اجرای پروژه های مشترک می توان از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی بهره ببریم که چینی ها در این حوزه می توانند نقش بسزایی ایفا کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دو کشور همکاری های خوب مشترکی تاکنون داشته اند و اجرای این سند استراتژیک نیز می تواند موجب توسعه و پیشرفت شود.

کد خبر: ۱۴۰٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha