۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
بخشنامه امهال تسهیلات گره مشکلات اقامتگاه‌های بوم گردی را  باز نکرد
رئیس انجمن اقامتگاه‌های بوم گردی خراسان‌جنوبی:

بخشنامه امهال تسهیلات گره مشکلات اقامتگاه‌های بوم گردی را باز نکرد

بیرجند- رئیس انجمن اقامتگاه‌های بوم گردی خراسان‌جنوبی گفت: ایام کرونا بخشنامه امهال تسهیلات فعالان حوزه گردشگری ابلاغ شد، ولی این بخشنامه هم نتوانست گره از کار متولیان اقامتگاه‌های بوم گردی باز کند.

مسعود کرباسچی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در خراسانجنوبی ۸۲ اقامتگاه بوم گردی مجوز رسمی دارند ولی برخی از اقامتگاهها نیز هر چند اقدام به دریافت مجوز نکردهاند ولی با این حال گاهی پذیرش مهمان دارند.

رئیس انجمن اقامتگاههای بوم گردی خراسانجنوبی گفت: هر چند در نوروز سال ۱۴۰۱ بنا به گفته مسئولان و متولیان امر سفر ممنوعیتی ندارد ولی در راستای حفظ سلامت شهروندان و مهمانان همکاران ما در اقامتگاههای بوم گردی خود را ملزم به رعایت پروتکلها میدانند.

کرباسچی ادامهداد: هر چند ما در خراسانجنوبی جاذبههای تاریخی و طبیعی و ... زیادی داریم ولی بیشتر گردشگران و مسافرانی که به استان ما میآید برای بهرهمندی از جاذبههای طبیعی کویر مهمان مردم استان ما میشود.

وی بیانکرد: در این راستا از آنجایی که طبس فاصله بسیار کمی تا کویر دارد و از طرف دیگر از زیرساختهایی چون قطار و فرودگاه بهره مند است، بیشتر علاقمندان به کویر به طبس سفر میکنند.

رئیس انجمن اقامتگاههای بوم گردی خراسانجنوبی با اشاره به اینکه بعد از طبس نیز فردوس و بشرویه بیشتر پذیرش مهمان برای دیدن جاذبههای کویری را دارد، گفت: البته نباید از بحث تبلیغات غافل شد و طبس در معرفی جاذبهها موفقتر نیز عمل کرده است.

کرباسچی با بیان اینکه دوران کرونا بیش از همه به صنعت هوایی و گردشگری کشور آسیب وارد کرد، ادامهداد: در صنعت گردشگری نیز بیش از همه اقامتگاه‌های بوم گردی ضررکردند و چون آغاز فعالیت بسیاری از آن‌ها نیز با کرونا همراه شد به تعطیلی کشیده شدند.

وی گفت: اقامتگاه های بوم گردی پدیده جدیدی در کشور است که با سرمایه اولیه سرمایه گذار و تسهیلات بانکی کار خود را شروع کرد.

رئیس انجمن اقامتگاههای بوم گردی خراسانجنوبی بیانکرد: نکته مهم این است که نبود مهمان و گردشگر در ایام کرونا به معنای کاهش هزینههای اقامتگاه های بوم گردی نیست چرا که آنان باید اقساط تسهیلات، هزینه آب و برق و ... را پرداخت میکردند.

کرباسچی ادامهداد: هر چند دولتها بخشنامه امهال تسهیلات فعالان حوزه گردشگری را ابلاغ کردند ولی در نهایت این بخشنامه ها نیز نتوانست گره از کار متولیان اقامتگاههای بوم گردی باز کند.

وی بیانکرد: در نهایت امیدواریم که اقامتگاههای بوم گردی با کاهش شیوع کرونا در جامعه و افزایش مهمانان در ایام نوروز ۱۴۰۱ و تابستان آن به رونق سابق برگردند و آسیبها نیز تا اندازه ای کاهش پیدا کند.

کد خبر: ۱۴۰٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha