۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
تقسیم ساعت کاری به سه گروه مختلف
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد

تقسیم ساعت کاری به سه گروه مختلف

جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: شروع ساعت کاری برای ادارات دولتی، ساعت ۷ صبح تا ۱۴؛ برای بخش خصوصی، ساعت ۸ و صنوف، ساعت ۹ است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: پیشنهادهایی برای تغییر ساعات کاری مشاغل مختلف در ستاد ملی کرونا مطرح شده است که اگر این پیشنهادها مطابق با اطلاعات دقیق از وضعیت رفت و آمد و ترافیک شهری باشد تغییرات و اصلاحاتی در ساعات کاری ادارات خواهیم داشت.

دکتر کیانوش جهانپور در نشست خبری ویدیو کنفرانس در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره اوج رفت و آمد مردم در ساعت‌های شروع و پایان کار افزود: شروع ساعت کاری به ۳ گروه مختلف تقسیم شده است. ساعت ۷ صبح تا ۱۴ برای ادارات دولتی است و بخش خصوصی معمولا همان ساعت ۸ آغاز بکار می‌کند و صنوف هم ساعت ۹ فعالیت خود را شروع می‌کنند.

وی اضافه کرد: این تفاوت می‌تواند از تجمع زیاد در وسایل حمل و نقل عمومی بکاهد. از طرفی مطالعاتی انجام و پیشنهادهایی در ستاد ملی کرونا مطرح شده است تا همه مردم همزمان به محل کار نروند و از تجمع در حمل و نقل عمومی و ترافیک کاسته شود، اما این پیشنهادها در حال مقایسه با اطلاعات دقیق از وضعیت رفت و آمد مردم است که اگر با هم تطابق داشته باشند حتما تغییرات و اصلاحاتی در ساعات شروع و پایان کار مشاغل مختلف خواهیم داشت.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: بیش از ۶۰۰ هزار نفر در زیرمجموعه وزارت بهداشت شامل تعداد زیادی پزشک و پرستار و کارشناس سلامت فعال هستند و نظرهای زیادی دارند که نظر وزارت بهداشت نیست. واحد شمارش انسان‌ها، گله نیست و چیزی به نام ایمنی گله‌ای نداریم.

وی ادامه داد: تلاش این نیست که به سمت ایمنی گروهی برویم و چیزی است که احتمال دارد با آن مواجه شویم، ولی راهبرد نظام سلامت این نیست که ایمنی گروهی ایجاد شود و اگر در جایی اتفاق بیفتد ممکن است یک بیماری بر همه ابزارهای بشر چیره شود و این موضوع یک جبر است و انتخاب نیست و چنین چیزی در دستور کار وزارت بهداشت قرار ندارد.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: در زمینه ویروس کرونا هم قرار نیست ایمنی گروهی رخ بدهد و شاید حداکثر تا ۱۵ درصد جمعیت کشور به این ویروس مبتلا شوند و همه تلاش‌ها برای شناسایی افراد مبتلا و اقداماتی مثل فاصله گذاری اجتماعی و آموزش‌ها و اعمال محدودیت‌ها و نظارت‌ها برای این است که به سمت ابتلای بخش زیادی از جامعه نرویم و زمان و فرصت را در اختیار داشته باشیم تا باری بر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحمیل نشود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره همراهی و همکاری ستادهای مختلف با وزارت بهداشت گفت: ما فقط در مورد حوزه سلامت می‌توانیم صحبت کنیم. هم بنیاد جانبازان و هم آستان قدس رضوی و به طور ویژه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در کنار وزارت بهداشت قرار دارند و پشتیبانی زیادی انجام داده اند.
وی افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هم از لحاظ سرعت و هم از لحاظ گستردگی و هم از نظر خدمات، کمک‌های زیادی به وزارت بهداشت کرده است.

جهانپور گفت: علامت‌های پوستی شایع نیست و این موضوع در زمینه کرونا شیوع ندارد. در پزشکی به این موارد، گزارش‌های موردی گفته می‌شود. به نسبت عدم بویایی و عدم چشایی و در راس همه، تب و سرفه و تنگی نفس، راش‌های پوستی شیوع چندانی ندارد. در نتیجه خیلی نمی‌توان گفت که موارد مهم در زمینه تشخیص کروناست. این موضوع خیلی عواقب خاصی نداشته است و جای نگرانی چندانی هم ندارد.

وی درباره شعار هفته سلامت امسال در ایران گفت: از یکم تا هفتم اردیبهشت شاهد برگزاری هفته سلامت هستیم که شعار سازمان جهانی بهداشت برای امسال «حمایت از پرستاران و ماماها» انتخاب و با توجه به نظام سلامت کشور، شعار امسال برای ایران، «حمایت همگانی از مدافعان سلامت» انتخاب شده است. برنامه روزشمار آن نیز به زودی اعلام خواهد شد و محوریت هفته سلامت امسال، مدافعان سلامت و مقابله با کرونا خواهد بود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اضافه کرد: در زمینه داروی «فاویپیراویر» در چند دانشگاه مطالعه درحال انجام است که گزارش نهایی آن هنوز منتشر نشده و هرگونه تصمیم گیری برای استفاده از این دارو برای کووید ۱۹، مستلزم نتیجه مطالعات بالینی است.

وی افزود: در حال حاضر درمان‌های دیگری مثل هموپرفیوژن در حال انجام است که اثربخشی نهایی آن‌ها نیز مشخص نشده است. هیدروکسی کلروکین نیز از قبل در پروتکل بود و هنوز هم به عنوان دارویی که اثربخشی نسبی دارد استفاده می‌شود.

جهانپور ادامه داد: هر دارویی که در زمینه کرونا در دنیا در حال مطالعه است، در ایران هم در حال کارآزمایی بالینی است. همچنان هیچ دارویی اثربخشی قطعی ندارد و مطالبی که در این زمینه منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: امیدها این است که حداقل بین ۹ ماه تا یک سال و نیم آینده واکسنی برای کرونا داشته باشیم و این احتمال است و قطعی نیست.
جهانپور اظهار داشت: عموما مشکلی در زمینه ثبت اصناف در سامانه وجود ندارد. اگر افراد با فیلترشکن وارد این سامانه می‌شوند، امکان ثبت اطلاعات ندارند. این کار برای افزایش ضریب امنیتی است که در غیر این صورت باید موارد گزارش شود تا پیگیری کنیم.

کد خبر: ۱۴٬۰۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha