۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
غفلت از انرژی خورشیدی در بام ایران| توسعه در گرو به کارگیری انرژی های نو
بازار گزارش می دهد؛

غفلت از انرژی خورشیدی در بام ایران| توسعه در گرو به کارگیری انرژی های نو

شهرکرد- چهارمحال و بختیاری به واسطه قرار گرفتن در ارتفاعات و نزدیکی به خورشید یکی از مهمترین مناطق مستعد برای تولید برق خورشیدی است.

بازار؛ گروه استان ها: چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های بکر و پر ظرفیت برای سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف از جمله گردشگری، کشاورزی، صنعت، معدن، انرژی های نو، ورزش و... به شمار می رود.

امروزه بهره گیری از انرژی های نو و سرمایه گذاری در این بخش از مهمترین اهداف در کشور های توسعه یافته و در حال توسعه است.

احداث نیروگاه‌های خورشیدی در این استان یکی از ظرفیت‌های مهم به شمار می‌رود که این مساله می‌تواند نقش مهمی در توسعه استان ایفا کند.

چهارمحال و بختیاری به علت داشتن شرایط مناسب یکی از مهمترین مناطق مستعد برای توسعه نیروگاه های خورشیدی است

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال و بختیاری در این زمینه به خبرنگار بازار گفت: بهره وری از انرژی های نو و تجدید پذیر به عنوان یکی از مهمترین منابع تامین انرژی در دنیا مورد توجه قرار گرفته است و حرکت در این مسیر می تواند منافع قابل توجهی برای کشور در پی داشته باشد.

مجید فرحزاد ادامه داد: چهارمحال و بختیاری به علت داشتن شرایط مناسب یکی از مهمترین مناطق مستعد برای توسعه نیروگاه های خورشیدی است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ مگاوات تولید انرژی برق از طریق احداث نیروگاه های خورشیدی در استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت سنجی شده است.

غفلت از انرژی خورشیدی در بام ایران| توسعه در گرو به کارگیری انرژی های نو

راه اندازی نخستین نیروگاه خورشیدی در چهارمحال و بختیاری
وی تاکید کرد: نخستین نیروگاه تامین برق خورشیدی در منطقه سفید دشت چهارمحال و بختیاری فعال شده است و هم اکنون تامین برق این نیروگاه به شبکه تامین برق کشور متصل شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان طی سال ۱۴۰۰ تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به طرح های تشویقی برای توسعه نیروگاه های خورشیدی کوچک و بزرگ در استان، اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق با متقاضیانی که بتوانند نیروگاه خورشیدی احداث کنند، قرار داد خرید تضمینی برق امضا می کند و تا ۲۰ سال برق تولیدی آنها را خریداری می کند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال و بختیاری گفت: تمهیدات لازم برای جذب سرمایه گذاری در استان در زمینه سرمایه گذاری در تامین برق خورشیدی در سطح استان در نظر گرفته شده است.

استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری دارد که یکی از مهمترین ظرفیت های سرمایه گذاری آن تامین برق خورشیدی است که هنوز آن گونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در زمینه بهره گیری از انرژی ها نو در استان، تاکید کرد: استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری دارد که یکی از مهمترین ظرفیت های سرمایه گذاری آن تامین برق خورشیدی است که هنوز آن گونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

حجت الاسلام جعفر جعفری ادامه داد: احداث نیروگاه های خورشیدی در استان نقش مهمی می تواند در تامین برق، کاهش آلایندگی ها، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان داشته باشد.

وی ادامه داد: معرفی این ظرفیت در سطح کشور برای جذب سرمایه گذاران در این حوزه ضروری است و باید تمهیدات لازم برای جذب سرمایه گذاران در استان اندیشیده شود.

کاهش آلایندگی ها، مدیریت مصرف برق، حفظ منابع سوختی و... را از جمله مزایای بهره وری از انرژی های نو و تجدید پذیر است

کارشناس ارشد انرژی ها نو و مدرس دانشگاه در این زمینه به خبرنگار بازار گفت: بهره گیری از انرژی های نو در هر منطقه یکی از مهمترین شاخصه های توسعه ای در جوامع مختلف به شمار می رود.

مجید حسن زاده با بیان اینکه امروز می بینیم که سرعت رشد کشورها در زمینه استفاده از انرژی های جدید روز به روز شتاب می گیرد، ادامه داد: به عنوان مثال شاهد این هستیم شرکت های خودرو سازی جهان در زمینه تولید خودرو های برقی به یکباره در رقابت قرار گرفته اند و شرکتی که بتواند خودروی بهتری با بهره گیری مناسب از انرژی برق تولید کند بازار را در دست می گیرد.

وی گفت: توسعه آینده هر کشور در گرو بهره گیری مناسب از انرژی ها نو است و کشوری که در این مسیر حرکت نکند از توسعه باز می ماند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: کاهش آلایندگی ها، مدیریت مصرف برق، حفظ منابع سوختی و... را از جمله مزایای بهره وری از انرژی های نو و تجدید پذیر است.

غفلت از انرژی خورشیدی در بام ایران| توسعه در گرو به کارگیری انرژی های نو

وی بیان کرد: چهارمحال و بختیاری به علت قرار گرفتن در ارتفاعات یکی از استان های مستعد برای توسعه نیروگاه های خورشیدی است.

حسن زاده بیان کرد: استان چهارمحال و بختیاری با توجه به زاویه تابش خورشید از مستعد ترین نقاط برای احداث نیروگاه های خورشیدی است که سرمایه گذاران می توانند در مسیر احداث نیروگاه های خورشید در استان حرکت کنند.

قرار گرفتن در ارتفاعات و نزدیکی به خورشید موجب شده است که نور خورشید به بهترین مشکل در این استان بتابد و زمینه را برای بهره گیری مناسب از این انرژی پاک را فراهم کند. جذب سرمایه گذاران در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد تا این امر موجب ایجاد فرصت های شغلی جدید در استان شود.

کد خبر: ۱۴۰٬۴۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha