۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
واردات بدون برنامه به صنعت کفش آسیب می‌رساند
نایب رییس جامعه مدیران و متخصصین کفش ایران:

واردات بدون برنامه به صنعت کفش آسیب می‌رساند

نایب رییس جامعه مدیران و متخصصین کفش ایران گفت: چنانچه به دنبال قوانین جدید دولت، از سال آینده واردات گسترده و بدون برنامه ریزی انجام شود، تولیدکنندگان داخلی دچار آسیب جدی می‌شوند.

به گزارش بازار، روح اله هادوی نیا عضو هیات مدیره جامعه مدیران و متخصصین کفش ایران در نشست بررسی مشکلات صنعت کفش ایران با اشاره به اینکه در صنعت کفش بین تولید کنندگان داخلی و خارجی، شرایط رقابتی یکسان نیست، گفت: تولیدکننده داخلی باید ۳۰ درصد از میزان حقوق را بعنوان حق بیمه هر کارگر به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند و چنین شرایطی رقابت با محصولات وارداتی را دشوار می‌کند.

نایب رییس جامعه مدیران و متخصصین کفش ایران افزود: صنعت کفش در ایران برای ۵۰۰ هزار نفر اشتغالزایی کرده است، اما مافیای واردات به این صنعت ضربه می‌زند، ما برای ۸۰ میلیون نفر در کشور کفش تولید می‌کنیم و اگر این حجم از تولید داخل نبود باید سالانه مبالغ زیادی ارز صرف واردات کفش می‌شد. دولت باید تلاش کند این ظرفیت تولید داخل را حفظ کند، اما متاسفانه برخی قوانین در حوزه واردات بجای حمایت از تولید داخل، بیشتر به نفع وارد کننده‌ها هستند.

هادوی نیا با اشاره به میزان حقوق تعیین شده کارگران برای سال ۱۴۰۱ گفت: برای افزایش ۵۷ درصدی حداقل دستمزد کارگران باید تورم ناشی از آن در سال آینده در نظر گرفته می‌شد. راه حمایت از کارگر صرفا افزایش حقوق نیست و دولت می‌تواند در حوزه‌هایی نظیر ساخت مسکن کارگری از این قشر حمایت کند و یا حق بیمه پرداختی کارفرما را کاهش دهد تا کارفرمایان بتوانند افراد بیشتری را بکار بگیرند.

کد خبر: ۱۴۰٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha